Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کرد:

رشد 220 درصدی احداث گلخانه در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: این شهرستان در صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای و فضای سربسته گام های محکمی بر داشته و رشد عملکرد احداث گلخانه‌ در این شهرستان در چهار سال اخیر به بیش از 220 درصد رسید.

رشد 220 درصدی احداث گلخانه در جویبار

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی با اشاره به بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مراحل مختلف احداث و تکمیل گلخانه‌ 5.5 هکتاری چوباغ شهرستان جویبار، گفت: شهرستان جویبار در صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای و فضای سربسته گام های محکمی برداشته و رشد عملکرد احداث گلخانه‌ در این شهرستان نسبت به چهار سال اخیر به 220 درصد رسید و طی سه سال اخیر نیز در بخش افزایش سطح احداث گلخانه در جایگاه خوبی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار ادامه داد: گلخانه‌ای پرورش لیمو ترش 5.5 هکتاری چوباغ به عنوان بزرگترین گلخانه‌ای پرورش لیموترش کشور ظرفیت جدیدی است که در چهار سال اخیر در بخش کشاورزی شهرستان جویبار در منطقه گیل خوران احداث و ایجاد شده که می توان از آن به عنوان شروع انقلاب جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی کم بازده منطقه نام برد که با احداث این گلخانه می توان آغاز خوبی برای اراضی نزدیک ساحل باشد که بجای احداث ویلا و تغییر کاریری مسکونی به سوی احداث گلخانه در بستر کشاورزی سوق داده شود.

سعیدی درباره ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های این گلخانه‌، گفت: عملیات اجرایی و احداث بزرگترین گلخانه‌ای لیموترش کشور در منطقه گیل خوران به مساحت 5.5 هکتار از سال 1397 آغاز شد که با تکمیل آن، 20 درصد به ظرفیت تولیدات کشاورزی شهرستان جویبار اضافه می‌شود.

سعیدی افزود: تاکنون بالغ بر 350 میلیارد ریال سرمایه‌‎گذاران بخش خصوصی جهت احداث این گلخانه هزینه کردند و برای اتمام کاراین طرح نیز به 100 میلیارد ریال دیگر سرمایه‌گذاری در این مجموعه نیاز است که این مبلغ نیز از سوی مجری طرح بدون استفاده از منابع دولتی آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت تولیدات گلخانه‌ای در ارتقای عملکرد بخش کشاورزی، تامین محصولات مورد نیاز داخل و فراهم شدن زمینه صادرات مازاد محصول، بیان کرد: برای ادامه کار و روند تکمیل زیرساخت‌های مربوطه به خصوص در زمینه تامین انرژی برق و گاز دراین بخش مورد نیاز است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید