Iranian Agriculture News Agency

برداشت زعفران از ۴۰ هکتار از مزارع شهرستان برخوار

برداشت زعفران از ۴۰ هکتار از مزارع شهرستان برخوار آغاز شد.

برداشت زعفران از ۴۰ هکتار از مزارع شهرستان برخوار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی برخوار گفت: به طور میانگین از هر هکتار ۵ کیلو گرم زعفران برداشت می‌شود که به دلیل شرایط کم آبی و خشکسالی ۳۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.

بهرام کریمی افزود: پیش بینی می‌شود تا اواسط آذر بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم گل زعفران جمع آوری و پس از فراوری ۲۵۰ کیلو گرم زعفران خشک بسته بندی و توزیع شود.

وی گفت: گیاهانی مثل زعفران که نیاز آبی کمی دارند در شهرستان ترویج و توسعه می‌دهیم و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده هر سال ۳۰ درصد سطح زیر کشت این محصول بیشتر شود.

برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی کاشت، داشت و برداشت زعفران با همکاری جهاد سازندگی سپاه ناحیه برخوار یکی از برنامه‌ها برای توسعه‌ی کشت این محصول در برخوار است.

کارآفرین و کشاورز نمونه در برخوار نیز گفت: با راه اندازی تالار زعفران از سال گذشته در برخوار علاوه بر خرید تضمینی گل زعفران از کشاورزان منطقه، برای ۸۰۰ نفر هم اشتغال ایجاد شده است.

مجتبی حق شناس گفت: اولین و تنها عامل خرید و فروش گل زعفران در منطقه مرکزی کشور هستیم که گل زعفران را به صورت تضمینی از کشاورز خریداری کرده و خدماتی از قبیل جداسازی، گل، خشک کردن و بسته بندی را انجام می‌دهیم.

زهراجهانبخش مدیرتالار فراوری زعفران هم گفت: زعفران‌های که وارد این مجموعه می‌شود در ۴ دسته سرگل، پوشال، نگین و سوپر نگین بسته بندی می‌شود و بیشترین تمرکز مجموعه برای تولید زعفران سوپر نگین برای صادرات به کشور‌های استرالیا، اتریش، عمان، قطر و کانادا است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید