Iranian Agriculture News Agency

دومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

دومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران ستادی و نمایندگان سپاه، اطلاعات، ناجا،صمت، اصناف و تعزیرات در محل سالن جلسات زیتون برگزار شد.

دومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این جلسه به تامین امنیت غذایی به عنوان یکی از ماموریتهای راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اشاره نمود و گفت: در این راستا، قرارگاه امنیت غذایی در وزارت متبوع و استانها تشکیل شده است تا در شرایط بحرانی تصمیم‌گیری های سریع و جامعی اخذ شود.

عبداله یوسفی خاطرنشان کرد: تشکیل و راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی، بمنظور صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی بوده و فرصتی است تا هر بخشی در راستای وظایف ذاتی دستگاه خود با پایش مشکلات تولید، تأمین، توزیع و نظارت پاسخگو بوده و بموقع نسبت به رفع محدودیت‌ها و موانع اقدام نماید.

وی تصریح کرد: رفع موانع تولید، رصد و کنترل قیمت محصولات کشاورزی، تأمین نهاده‌ها و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مهمترین هدف بخش کشاورزی است که نقش مهمی در معیشت مردم داردکه توسط این قرارگاه روزانه با حضور مسئولان امر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یوسفی گفت: مصداق بارز این امر، مدیریت تولید و توزیع مرغ در سال گذشته بود که با کمک دستگاههای اجرایی و نظارتی به خوبی کنترل و مدیریت شد که به جز دو مقطع زمانی به دلیل افزایش میزان تقاضا، کمترین کمبود و کاهش در استان احساس شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: درحال حاضر دو موضوع کشت پاییزه گندم و جو وکلزا و همچنین کشتار دام عشایر و تامین علوفه و نهاده های دامی باید در اولویت کار قرارگاه امنیت غذایی در استان قرار گیرد تا گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده به دبیرخانه قرارگاه در وزارتخانه ارسال شود.

وی همچنین گفت: جلسات قرارگاه امنیت غذایی باید همه روزه در ستاد برگزار وگزارش آن بصورت هفتگی به وزارت متبوع ارسال شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: این قرارگاه باید به یک مجموعه قدرتمند در استان تبدیل و موضوعات مرتبط با امنیت غذایی در بخش کشاورزی در این قرارگاه تصویب و تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف محوله این قرارگاه به کارگرفته شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید