Iranian Agriculture News Agency

اسحاقی اعلام کرد:

تولید 40 میلیون دز واکسن "رازی کوو پارس" تا پایان سال 1400

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: تاکنون ۵ میلیون دز از واکسن کوو پارس آماده مصرف است و 4.5 میلیون دز هم در حال آماده‌سازی است و تا پایان امسال 40 میلیون دز آماده تزریق خواهیم داشت.

تولید 40 میلیون دز واکسن "رازی کوو پارس" تا پایان سال 1400

به گزارش خبرنگار ایانا، علی اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، اظهار کرد: تحقیقات و تولید فرآورده بیولوژیک و تولید واکسن از وظایف موسسه رازی است و واکسن هایی همچون دیفتری، سرخک، سرخجه و فلج اطفال توسط این موسسه تولید شده است.

وی افزود: ۱۱ واکسن در کشور تولید می‌شود که از این تعداد ۷ واکسن متعلق به موسسه رازی است و ۳۵ میلیون دز واکسن پزشکی در سال به وزارت بهداشت تحویل می‌شود؛ همچنین این موسسه ۱۲۰ هزار سرم‌ضد مارگزیدگی و عقرب گزیدگی را تولید و صادرات می کند.

اسحاقی تصریح کرد: ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دز واکسن های دامی تولید می‌شود و ۹۵ درصد تولید واکسن دامی داخلی است که توسط این موسسه انجام می شود، همچنین ۱۵ فرآورده با ۳ میلیارد دز برای طیور تولید می‌شود.

وی با بیان این که آنتی ژن تب مالت را تولید می‌کنیم که هم در حوزه دام و هم پزشکی مورد استفاده است، گفت: تمرکز ما در موسسه رازی بیشتر بر روی بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند آنفولانزا، سیاه زخم و تب مالت است.

اسحاقی در خصوص واکسن کووید 19 گفت: از اسفند سال ۹۸ کار بر روی واکسن کووید 19 را شروع کردیم و پلتفرم پروتئین نوترکیب را انتخاب کردیم که دلیل آن نامشخص بودن نوع بیماری بود.

وی ادامه داد: در فاز دوم مشخصات ایمنی زایی آن نمایان شد که ۷۵ درصد ایمنی سلولی و ۸۰ درصد ایمنی آنتی بادی خنثی کننده را تامین می کند.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی عنوان کرد: تاکنون ۵ میلیون دز از واکسن کوو پارس آماده مصرف است و 4.5 میلیون دز هم در حال آماده‌سازی است و تا پایان امسال 40 میلیون دز واکسن آماده تزریق خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: هدف ما تزریق این واکسن در داخل است اما با وجود مازاد تولید و درخواست بین المللی، از وزارت بهداشت می خواهیم اجازه صادرات آن را به موسسه رازی بدهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید