Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست مشترک با دستگاه قضایی برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

نشست هماهنگی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز استان قزوین صبح امروز پنجشنبه با حضور علی شعبانی رییس کل دادگستری استان و فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک با دستگاه قضایی برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در ابتدای این نشست که مسؤولان قضایی و دادگستری سطح استان و همچنین مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیز حضور داشتند، گزارشی در خصوص وضعیت اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و همچنین قلع و قمع‌ ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی پرویز عبدی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مطرح گردید.

سپس مسؤولان قضایی حوزه‌های شهرستان به بیان معضلات و مشکلات تغییر کاربری‌های غیرمجاز در سطح استان پرداختند و خواستار برخورد جدی با سوداگران زمین شدند.

فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: هرگونه تخریب بناها و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان با هدف حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: اگرچه جهاد کشاورزی با کمبود نیروی انسانی روبرو است اما این موضوع هرگز نتوانسته مانع اجرای وظایف قانونی در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی شود.

خمسه بیان داشت: جهاد کشاورزی امروز تمام قد مقابل سوداگران زمین ایستاده و با وجود همه موانعی که پیش رو دارد، اجازه کوچکترین اغماض و بخششی در مورد این تخلف‌ها را نمی‌دهد.

در ادامه نیز، علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: روحیه بسیجی اگر در جامعه حاکم باشد مشکلات به سادگی برچیده می‌شود.

وی تاکید کرد: برای خروجی بهتر این نشست لازم است که حداقل هر ۲ ماه یکبار این نشست با حضور مدیران جهاد کشاورزی برگزار شود و تصمیمات لازم را با هدف برخورد با سوداگری زمین اتخاذ کنیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید