Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه هماهنگی گرامیداشت روزجهانی خاک درسازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

حفاظت از خاک به عنوان عنصر اساسی در فرایند تولید و امنیت غذایی، وظیفه ای عمومی همگانی است

جلسه هماهنگی برگزاری روزجهانی خاک در استان آذربایجان شرقی در محل اتاق جلسات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حفاظت از خاک به عنوان عنصر اساسی در فرایند تولید و امنیت غذایی، وظیفه ای عمومی همگانی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلسه هماهنگی برگزاری روز جهانی خاک با حضور معاونین برنامه‌ریزی وامور اقتصادی و بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدیر امور مالی سازمان،  مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ، معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و مدیر گروه خاک دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز ، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، اداره کل محیط زیست استان و کارشناسانی از حوزه آب خاک در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی  مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن ارائه مطالبی درخصوص جایگاه خاک و  اهمیت آن در توسعه پایدار کشاورزی، به اهمیت خاک به عنوان عنصر اساسی در فرایند تولید اشاره و بر ضرورت توجه به صیانت از خاک و اجرای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله جدی با آسیبها و تهدیدها به ویژه شور شدن و تقویت باردهی خاک در حوزه عمل معاونتهای سازمان و کلیه دستگاه های وظیفه مند تأکید کرد.

 کامران یوسفی راد بر  تبلیغات محیطی، پیگیری پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در خصوص حفاظت خاک با محوریت شعار امسال در شبکه استانی سهند و رادیو تبریز،  ارائه گزارش اقدامات معاونتهای سازمانی و دستگاه های متولی از طریق شبکه برکت، دعوت و استفاده از ظرفیتهای انجمن علوم خاک، صداوسیمای استان، دانشکده کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل محیط زیست و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید نمود.

وی بر برگزاری هر چه بهتر و باشکوه گرامیداشت روز جهانی خاک تاکید نموده و با اشاره بر اینکه روز جهانی خاک با شعار توقف شور شدن خاک  و تقویت باردهی خاک، ۱۴ آذر ۱۴۰۰ به صورت آنلاین همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود افزود: حفاظت از خاک به عنوان عنصر اساسی در فرایند تولید و امنیت غذایی، وظیفه ای عمومی همگانی است .

گفتنی است در این نشست در خصوص برنامه ها و تکالیف سازمانی در خصوص گرامیداشت روز جهانی خاک بحث و تبادل نظر شد و اکثر اعضا  نقطه نظرات خود را برای بزرگداشت روز جهانی خاک که با مشارکت کلیه سازمان ها و ارکان ها و دانشگاهیان و مراکز تحقیقات  برگزار خواهد شد ارائه نمودند و بعد از بحث و تبادل نظر، تقسیم کار نهایی کمیته، بعنوان شرح وظایف هر یک از سازمان ها  به تصویب حاضرین رسید.

در این نشست پس از تبادل نظر اعضا، مقرر شد مراسم روز جهانی خاک در سالجاری بصورت مشترک با سایر دستگاهها با شعار « توقف شور شدن خاک، تقویت باردهی خاک» برگزار شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید