Iranian Agriculture News Agency

سالانه 10درصد اراضی ما تغییر کاربری پیدا می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اقدامات سازمان در حوزه امور اراضی اظهار داشت: جهاد کشاورزی علاقه‌ای به تخریب ندارد اما برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی می‌کوشیم چراکه اگر تلاشی در این زمینه نداشته باشیم سالانه 10درصد اراضی ما تغییر کاربری پیدا می‌کند که این مسئله بسیار خطرناک است.

سالانه 10درصد اراضی ما تغییر کاربری پیدا می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جلسه ای که همزمان با هفته بسیج و با حضور سردار سرتیپ‌دوم پاسدار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مشترک حوزه آب و خاک در سازمان برگزار شد، از اجرای چهار پروژه تعریف‌شده در حوزه آب‌وخاک با همکاری بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا خبر داد و گفت: در ملارد، پیشوا و پاکدشت نیز چند پروژه دیگر هم وجود دارد که تفاهم‌نامه آن به‌زودی منعقد خواهد شد.

فصاحت با اشاره به دیدار برخی از مسئولین سازمان جنگل ها با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان فرمودند که مسئولین باید عرضه از خودشان نشان دهند؛ در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز تمام تلاش خود را برای حفظ کاربری اراضی و حمایت از تولید به خرج خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که همه زمین‌خواران امروز می‌دانند که نباید برای تصاحب زمین به تهران بیایند اظهار داشت: جهاد کشاورزی علاقه‌ای به تخریب ندارد اما برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی می‌کوشیم چراکه اگر تلاشی در این زمینه نداشته باشیم سالانه ده‌درصد اراضی ما تغییر کاربری پیدا می‌کند که این مسئله بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: درحال حاضر برای اولین‌بار در سطح استان تهران تمام مجوزهای صادره در خصوص تغییر کاربری اراضی در حوزه تبصره چهار را تک‌به‌تک بررسی و راستی‌آزمایی می‌کنیم که بیش‌از هزار مجوز را شامل می شود.

وی در ادامه با بیان این‌که آماده همکاری با بسیج در این زمینه هستیم اظهار داشت: در حوزه حفظ اراضی کشاورزی در حریم ها درحال انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری هستیم و علاوه بر آن نیز دو فرمانده گشت اراضی دربخش مرکزی و شرقی درسطح استان مشخص شده که در ماه آینده نیز یک مرکز فرماندهی دربخش غربی به آن‌ها اضافه خواهد شد.

فصاحت با بیان این‌که همکاران ما در حوزه اراضی تمام‌قد پای کار هستند اظهار داشت: شرایط تهران به گونه‌ای است که باید به دلیل کمبود آب در حفظ اراضی کشاورزی کوشید.

وی از ادامه همکاری با بسیج مهندسی در سال آینده خبر داد و گفت: در تلاشیم تا هیچ محصول ذرتی در استان تهران به‌جز کشت تیپ با روش دیگری کشت نشود؛  درسال زراعی گذشته نیز این روش کشت در برخی نقاط استان انجام شد و نشان داد که میزان بهره وری و تولید در واحد سطح افزایش یافته و با بالا رفتن بازدهی مصرف، میزان آب مصرفی به یک‌سوم کاهش یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید