Iranian Agriculture News Agency

رفیعی:

توسعه گلخانه، زمینه‌ساز تولید و اشتغال پایدار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: توسعه گلخانه نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار دارد و با توجه به تغییر اقلیم، تداوم خشکسالی‌ها و کاهش نزولات جوی، تغییر الگوی کشت با تأکید بر بهره‌وری آب امری اجتناب‌ناپذیر است.

توسعه گلخانه، زمینه‌ساز تولید و اشتغال پایدار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از بهره‌برداری ۴ واحد گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

فرهاد رفیعی در حاشیه بازدید و نظارت کارشناسان مدیریت باغبانی استان و اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از واحدهای در حال ساخت شهرستان گفت: تعداد گلخانه‌های در حال ساخت این شهرستان  ۲۲ واحد به مساحت ۸/۱ هکتار است و تاکنون ۴ واحد به مساحت ۲/۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده است و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.

وی افزود: توسعه گلخانه نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار دارد و با توجه به تغییر اقلیم، تداوم خشکسالی‌ها و کاهش نزولات جوی، تغییر الگوی کشت با تأکید بر بهره‌وری آب امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: تأمین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، کنترل عوامل خسارتزای گیاهی، بهره‌وری آب، تولید محصول خارج فصل، درآمدزایی و کنترل بازار اهمیت توسعه گلخانه‌ها را دوچندان کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید