Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان:

روزانه بیش از ۲۶۰ تن مرغ در کردستان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت:به طور میانگین روزانه بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن مرغ زنده در استان تولید و روانه بازار می شود.

روزانه بیش از ۲۶۰ تن مرغ در کردستان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سید احمد ذکریایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد واحد‌های مرغداری استان مکانیزه هستند اظهار داشت: در حال حاضر از ۷۷۰ واحد مرغداری استان ۶۸۳ واحد به ظرفیت اسمی ۲/۱۴ میلیون قطعه فعال است، که از اوایل سال جاری بالغ بر ۳۰ میلیون جوجه ریزی داشته اند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد بیشتر شده است.

ذکریایی نژاد گفت: به طور میانگین روزانه بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن مرغ زنده در استان تولید و به بازار‌های استان و کشور عرضه می‌شود.

او افزود: بنابراین طبق مصوبه وزارتی اعلام شد قیمت مرغ در درب مرغداری به ازای هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان و در درب کشتارگاه به ازای هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان وبرای مصرف کننده ۳۱ هزار تومان باشد.

ذکریایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر خوشبختانه هیچ مشکلی در بحث تامین و توزیع مرغ در استان کردستان وجود ندارد، مطرح کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان مرغ در استان بسیار زیاد هستند، مازاد بر مصرف مرغ نیز در استان وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید