Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

استخرهای نیمه تمام ذخیره آب کشاورزی امسال تکمیل می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت تامین اعتبار، طرح‌های نیمه تمام بخش کشاورزی استان در حوزه آب و خاک به ویژه استخرهای ذخیره آب کشاورزی امسال تکمیل می‌شوند.

استخرهای نیمه تمام ذخیره آب کشاورزی امسال تکمیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در نشست مشترک بررسی مشکل ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستای دیکین که با حضور لطف الله سیاهکلی در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار طرح توسعه اراضی دیم در دستور کار قرار دارد که می توانیم ۶۰ هکتار از اراضی روستای دیکین را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی افزود: قرار بود از اعتبارات سهم فروش نفت و گاز برای طرح روستای دیکین اختصاص داده شود که هنوز اعتباری داده نشده است اما آمادگی داریم با همکاری و همراهی بسیج سازندگی استان برای تکمیل  ساخت این استخر همکاری لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: پیمانکاران بخش خصوصی گاها جهت اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها به دلایل مختلف ورود پیدا نمی‌کنند و بسیج سازندگی می‌تواند ورود پیدا کرده و خوشبختانه با بهره گیری از مشارکت روستاییان و بسیج سازندگی این کارها سرعت گرفته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در دو سال گذشته ۲۶۷ کیلومتر لوله گذاری پایاب چاه‌های آب کشاورزی انجام شده است و این کار مهم با کمترین اعتبار تخصیص داده شده صورت گرفت.

خمسه افزود:  تکمیل ۶ استخر نیمه تمام آب کشاورزی را امسال در دستور کار قرار داده‌ایم که در صورت تزریق اعتبار ۹ میلیارد تومانی از محل اعتبارات خشکسالی این کار تسریع خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید