Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

آغاز کشت قراردادی گندم و کلزا در استان آذربایجان شرقی

نشست هماهنگی و مقدماتی کشت قراردادی گندم و کلزا با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.

آغاز کشت قراردادی گندم و کلزا در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی از آغاز توسعه کشت ‌های قراردادی در آذربایجان شرقی از طریق شبکه تعاون روستایی استان خبر داد و گفت: کشت قراردادی گندم و کلزا در دستور کار شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به تاکید وزیر جهادکشاورزی اتحادیه‌های استانی تعاون روستایی باید توسعه کشت ‌های قراردادی را در دستور کار خود قرار دهند افزود: با توجه به ضرورت بهره‌وری اقتصادی به ویژه در حوزه تولید محصولات کشاورزی امیدواریم بتوانیم در خصوص کشت‌های قراردادی در کلیه شهرستانها با قدرت و شتاب خوبی عمل نماییم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: با توجه به برنامه های جامع وزیر محترم جهادکشاورزی ، عزت و اقتدار کشاورزان در گرو اجرای کامل کشاورزی قراردادی است .

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با توجه به ابلاغیه های وزارت جهادکشاورزی و تاکید مستقیم دکتر قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در راستای اولویت قراردادن اجرای کشت قراردادی گندم و کلزا توضیحاتی داد.

 علی اکبر نژادرضا با بیان اینکه کشت قراردادی در افزایش ظریب دانش روز و یافته های تحقیقاتی به کشاورزان و همچنین حل مشکل نقدینگی برای تامین نهاده های تولید اعم از کود، بذر و بیمه محصول موثر خواهد بود گفت: در این نوع قرارداد هزینه های مرتبط توسط تامین کنندگان نهاده مرتفع و در برداشت محصول تهاتر خواهد شد و همچنین کارشناس معرفی شده راهنمائیهای لازم را در رابطه با افزایش راندمان تولید بعهده خواهد داشت.

گفتنی است در ادامه هرکدام از حاضرین به بیان دیدگاه های خود در این خصوص پرداخته و مقرر شد سازمان تعاون روستائی استان و شرکت غله برابر دستورالعمل مصوب شورای قیمت گذاری وزارت متبوع اقدام نمایند.

شایان ذکر است کشت قراردادی گندم و کلزا در استان‌های خراسان رضوی، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید