Iranian Agriculture News Agency

کاهش 59 درصدی بارش ها در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۳۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: تاکنون میانگین بارش‌های سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۵۹ درصد کاهش داشته است.

کاهش 59 درصدی بارش ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مهران چراغپور با بیان اینکه بارش‌های پاییز امسال کمتر از نرمال خواهد بود افزود: بارش‌های فعلی نمی‌تواند از عمق خشکسالی در استان بکاهد و چنانچه در زمستان بارش قابل توجه برف نداشته باشیم تبعات خشکسالی در استان تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره مشابه میانگین بلندمدت در چنین تاریخی ۶۰ سانتی‌متر برف در شهرستان کوهرنگ داشتیم، اظهار داشت: این در حالی است که در وضعیت کنونی ارتفاع برف در تمامی ایستگاه‌ها صفر است.

چراغپور در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی فعلی در استان، تصریح کرد: این سامانه تا روز سه‌شنبه در استان فعال است و به تناوب منجر به بارش باران در بسیاری از نقاط استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سامانه بارشی فعال در استان در کوهرنگ ۵.۶ میلیمتر، شهرکرد ۱.۲ میلیمتر، اردل چهار میلیمتر، فارسان ۲.۱ میلیمتر، شلمزار سه میلیمتر، دوآب صمصامی ۶ میلیمتر و مالخلیفه ۳.۲ میلیمتر بارش به همراه داشته است.

چراغپور خاطر نشان کرد: با خروج سامانه بارشی از استان برای روز چهارشنبه کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید