Iranian Agriculture News Agency

تقویت شبکه بی سیم یگان حفاظت منابع طبیعی فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: سیستم تقویت کننده شبکه ارتباط رادیویی یگان حفاظت این اداره کل در شهرستان های شرق، غرب و شمال استان فارس نصب و راه اندازی شد.

تقویت شبکه بی سیم یگان حفاظت منابع طبیعی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد تصریح کرد: این تقویت کننده سیستم بی سیم مرکزی در محل سایت مخابراتی خرمنکوه شهرستان فسا و در ارتفاع 3200 متری از سطح دریا و مرتفع ترین نقطه این منطقه راه اندازی شده است.

به گفته وی؛ در حال حاضر 15 شهرستان استان تحت پوشش این سیستم قرار گرفته اند که با مدیریت شبکه بی سیم منطقه تیمار جان شهرستان اقلید، شهرستان های سپیدان،خرم بید و آباده در شمال استان از امکانات شبکه رادیویی بی سیم نیز بهره مند می شوند.

صمد نژاد با اشاره به قابلیت های این شبکه افزود: با تقویت شبکه رادیویی مذکور سیگنال های شبکه و ارتباط با سایر شهرستان ها بهبود و انتقال امواج رادیویی و ارتباطات رادیویی در سایر نقاط نیز تسریع می یابد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه با ارتقا شبکه رادیویی در مناطق تحت نظارت یگان حفاظت این اداره کل، عملیات امداد و مهارآتش سوزی به ویژه در مناطق صعب العبور با سهولت و سرعت بیشتری انجام می شود، تصریح کرد: این سیستم علاوه بر تقویت حفاظت فیزیکی مناطق و کارایی بیشتر قرقبانان موجب هماهنگی بهتر ماموران یگان حفاظت در انجام مأموریت‌های محوله و حضور به موقع و سریع نیروهای عملیاتی در عملیات های  اطفاء حریق می شود.

وی اظهار کرد: این سیستم تقویت کننده شبکه رادیویی به زودی در دیگر پایگاه‌های رادیویی بی سیم نصب و دیگر شهرستان های استان نیز از این سیستم بهره مند می شوند.

او بیان کرد: با نصب این سیستم و بهره‌برداری از قابلیت های این شبکه در عرصه های منابع طبیعی علاوه بر ارتقای ضریب حفاظتی و کنترل عوامل تخریب ، شاهد مدیریت بهتر این عرصه‌ها خواهیم بود.

صمد نژاد با بیان اینکه حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جنگل‌ها است گفت: ارائه راهکارهای لازم به منظور مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود نقش بسزایی در کاهش حریق در این عرصه ها دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید