Iranian Agriculture News Agency

سامان رتبه نخست تولید نهال در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: شهرستان سامان با داشتن ۶ نهالستان مجوزدار و تولید سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال رتبه اول استان را در تولید نهال شناسه دار دارد.

سامان رتبه نخست تولید نهال در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: شهرستان سامان با داشتن ۶ نهالستان مجوزدار و تولید سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال رتبه اول استان را در تولید نهال شناسه دار دارد.

احمدزاده گفت: در راستای بررسی سلامت نهال‌های تولیدی جهت عرضه به بازار، کارشناسان حفظ نباتات استان و شهرستان به همراه کارشناس باغبانی شهرستان از نهالستان‌های مختلف بازدید و ضمن نمونه برداری، نکات فنی در خصوص تولید نهال را ارائه کردند.

احمدزاده تعداد کل نهال شناسه دار  تولید شده در سامان را بیش از ۲۰۰ هزار اصله عنوان کرده و افزود: مصرف داخلی شهرستان ۵۰ هزار اصله نهال بوده که بقیه زیر نظر کمیته‌ی فنی نهال استان به سایر شهرستانها و یا  به استانهای دیگر عرضه می شود.

وی همچنین گفت: تعدادی نهالستان غیر مجاز نیز در شهرستان شناسایی شده است که پیگیری های لازم جهت تعیین تکلیف آنها در حال انجام است.

احمدزاده خاطر نشان کرد: نهال‌های تولید شده در مساحت تقریبی ۳٫۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سامان کاشته می‌شوند و از مجموع نهال تولیدی ۷۰ درصد مربوط به تولید نهال بادام و مابقی به تولید نهال گردو، هلو، آلو، گیلاس و زردآلو اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره به اینکه نهالستان های این شهرستان به طور مستمر توسط کمیته فنی نهال استان و کارشناس حفظ نباتات و باغبانی شهرستان مورد بازدید قرار می گیرند، یادآور شد: باغداران از نهالستان‌هایی که مجوز تولید نهال و همچنین گواهی سلامت حفظ نباتات استان را دارند، نهال خود را تهیه و استفاده کنند.‌

شهرستان سامان یکی از شهرستان های پیشرو در تولید نهال می باشد که سطح باغات آن بیش از ۱۵ هزار هکتار  است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید