Iranian Agriculture News Agency

دیدار صمیمی نخبگان بخش کشاورزی با رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

در آستانه سفرقریب الوقوع ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به استان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به منظور بررسی چالش های بخش کشاورزی و احصای مشکلات و راهکارهای پیشنهادی، با جمعی از نخبگان و فعالان بخش کشاورزی از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

دیدار صمیمی نخبگان بخش کشاورزی با رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در دیدار با جمعی از کشاورزان پیشرو بخش کشاورزی استان اظهار کرد: امنیت غذایی با تلاشگران و فعالان عرصه کشاورزی تامین می‌شود.

کرامتی تصریح کرد: تفاوت فاحشی بین میانگین عملکرد و عملکرد حداکثری کشاورزان نمونه وجود دارد که این امر با به کارگیری آخرین یافته‌های علمی و همچنین دانش بومی کشاورزان پیشرو محقق شده است که  انتظار می رود با استفاده از تجربیات کشاورزان پیشرو و برگزاری برنامه های ترویجی و انتقال دانش به بهره‌برداران شاهد افزایش بهره وری در تولید و درآمد کشاورزان باشیم .

وی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی روش مفیدی برای هماهنگی و بهبود تولید و بازاررسانی در کشاورزی است، خاطر نشان کرد: توسعه زنجیره های عرضه و کشاورزی قراردادی، علاوه بر ثبات مالی و پایداری اقتصادی می تواند توسعه پایدار بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

کرامتی افزود: سفر ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت به استان فرصت مناسبی جهت بررسی و پیگیری مشکلات بخش کشاورزی با محوریت رفع موانع صادراتی محصولات بخش کشاورزی ؛ اصلاح برخی قوانین و دستورالعمل های دست و پاگیر و تخصیص اعتبارات لازم برای تسهیلات کم بهره برای زیر بخش های تولیدی کشاورزی و پیشنهادات جدید برای توسعه پایدار بخش کشاورزی استان است.

وی  تصریح کرد: هدف از این دیدار بررسی چالش ها و هماهنگی جهت احصای مشکلات اولویت دار بخش ، به منظورجمع بندی برای گزارش به وزیر جهاد کشاورزی است تا بسترهای لازم برای سرعت بخشیدن به روند توسعه پایدار بخش کشاورزی استان بیش از پیش مهیا شود.

در ادامه کشاورزان پیشرو و فعالان بخش کشاورزی  حاضر در جلسه ، مطالبات خود را اعم از درخواست تخصیص  تسهیلات کم بهره بلندمدت برای نوسازی و جایگزینی باغات با ارقام پایه رویشی و پربازده و ارتقای ضریب مکانیزاسیون ، اتخاذ راهکارهایی جهت رفع موانع صادراتی محصولات کشاورزی ، خرید تضمینی گوشت دامداران ، رفع مشکلات موجود در سامانه بازارگاه و اتخاذ تصمیماتی در جهت تامین نهاده های دامی با ارزدولتی ، توسعه کشاورزی قراردادی ، رفع مشکلات حمل و نقل کندوهای زنبورعسل از زنبورستانها و ... . مطرح و راهکارها و پیشنهادات لازم ارائه گردید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید