Iranian Agriculture News Agency

تولید 90 تن قارچ خوراکی درکازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: سالانه بیش از 90تن قارچ خوراکی دکمه ای در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید 90 تن قارچ خوراکی درکازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی ابراز کرد: هفت واحد کوچک و خانگی پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان فعالیت می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دوره تولید قارچ از زمانی که سالن پر می‌شود تا زمان برداشت ۳۶ روز طول می‌کشد و با احتساب ۲۰ روز زمان باردهی۵۶ روز می‌شود، بیان کرد: در کارگاه‌های پرورش و تولید قارچ خوراکی بسته به میزان تجهیزات، چهار تا پنج دوره در سال محصول تولید می شود.

به گفته وی، تولید قارچ در کازرون به صورت مستقیم برای 12 نفر و به صورت غیرمستقیم برای حدود 25 نفر بسته به فصل تولید، اشتغال ایجاد کرده است.

رشیدی با اشاره به ارزش غذایی و دارویی قارچ خوراکی، هزینه کم تولید و از طرف دیگر تامین منبع پروتئین مورد نیاز جامعه تصریح کرد: در سال های اخیر افراد زیادی با گذراندن دوره های آموزشی ساده و استفاده از فضاهای بلااستفاده منزل نظیر پارکینگ، زیر زمین و انباری به پرورش قارچ روی آورده‌اند و قدمی در گسترش تولید این محصول برداشته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های تولید در واحدهای تولید قارچ، افزایش قیمت این محصول را در برداشته و باعث کاهش مصرف قارچ در بین خانوارها شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید