Iranian Agriculture News Agency

لزوم فرهنگ‌سازی برای حفظ اراضی زراعی و باغی

در نشست هم اندیشی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان با روسای ادارات امور اراضی بر لزوم فرهنگ‌سازی به منظور حفظ اراضی زراعی و باغی تأکید شد.

لزوم فرهنگ‌سازی برای حفظ اراضی زراعی و باغی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، سرهنگ همایون بخشی افزود :هدف از برگزاری این جلسه هم اندیشی هماهنگی، همیاری و همکاری به منظور هم اندیشی در انجام وظایف حاکمیتی ،جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی است.

وی خاطر نشان کرد: تشدید تمایل به سوداگری زمین ،عدم آگاهی از قانون و مجازات ها و اثرات مخرب محیط زیست از دیگر علل تغییر کاربری است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان ادامه داد :وظیفه همکاران ما در یگان حفاظت امور اراضی  ایجاد ارتباط تنگاتنگ با نیروی انتظامی، مرجع قضایی، سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی در سطح استان لرستان است.

سرهنگ همایون بخشی تاکید کرد :با توجه به ارزش زمین برای نسل‌های آینده با برنامه ریزی دقیق حفاظت و حراست از این سرمایه ملی به طور جدی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعامل مدیران و روسای ادارات امور اراضی شهرستان ها با دادستان‌ها و ادارات متولی در امور زمین باعث تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای بهتر احکام می‌شود.

وی یادآور شد :اجرای قانون  حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها ،جلوگیری از خرد شدن اراضی ،نظارت بر آنچه به عنوان مجوزهای قانونی صادر می‌شود و همچنین برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از وظایفی است که این یگان به عنوان ضابط اجرایی  در سطح استان به آن خواهد پرداخت.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ مطرح شد و روسای ادارات امور اراضی به بیان عملکرد ۷ ماهه در حوزه عمل پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید