Iranian Agriculture News Agency

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان:

سالانه بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان تولید می شود

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در کردستان تولید و روانه بازار می‌شود.

سالانه بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مهدی فتحی مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از ۹۰ درصد کشاورزی استان وابسته به آب است که زمینه اشتغال بیش از ۳۰ درصد جمعیت این استان را در این بخش فراهم کرده است.

فتحی افزود: از مجموع کل تولیدات زراعی و باغی کردستان ۴۰۰ هزار تن به تولید نباتات علوفه‌ای اختصاص دارد که در ۳۸ هزار هکتار محصولاتی مانند شبدر، یونجه، سورگوم و ماشک تولید می‌شود.

او  با بیان این که سالانه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در کردستان تولید و روانه بازار می‌شود،افزود: این ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی شامل؛ ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تن محصولات زراعی، ۳۷۰ هزار تن محصولات باغی، ۳ هزار تن محصولات دامی و ۱۰ هزار تن شیلات است.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان توت فرنگی را شاخص‌ترین میوه منطقه برشمرد و گفت: از ۳۸۵ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی تحت کشت توت فرنگی، سالانه ۵۰ هزار تن توت فرنگی تولید می‌شود.

فتحی توسعه بخش کشاورزی را در گرو حفظ و احیای منابع آبی منطقه دانست و میزان اشتغال زایی بخش کشاورزی را نشانگر توجه بیش از پیش به زیر ساخت‌های این بخش عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید