Iranian Agriculture News Agency

"رویداد شتاب" انار نی‌ریز به کارخود پایان داد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: مراسم اختتامیه "رویداد شتاب" استارتاپی فرآوری انار نی‌ریز با انتخاب هشت طرح به عنوان ایده‌های برتر به کارخود پایان داد.

"رویداد شتاب" انار نی‌ریز به کارخود پایان داد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری با بیان اینکه هر کسب و کار نوپایی که حول تکنولوژی و دارای ظرفیت رشد باشد، استارتاپ نامیده می‌شود، تصریح کرد: خشک کردن و پودر پوست و دانه انار، تکثیر نهال انار واندرفول در گلخانه و تولید لواشک خانگی انار از جمله ایده های برگزیده رویداد شتاب بود.

به گفته وی؛ تولید بسته‌های فساد ناپدیر برای نگهداری انار، تولید شکلات صنعتی انار، استحصال روغن هسته انار، مبارزه بیولوژیک با آفات انار و وکیوم و فریز دانه انار از دیگر طرح های منتخب این رویداد استارتاپی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رویداد مذکور در 6 محور مرتبط با محصول انار فعالیت داشت، اظهار کرد: خواص دارویی پوست، دانه وهسته انار، مشاغل خانگی مرتبط با این محصول، فرآوری بومی محصولات نوآورانه انار، تغییرالگوی کشت و کنترل بیولوژیک آفات، بهره وری از ضایعات و شیوه‌های نوین بسته بندی و بازاریابی انار از محور های این رویداد بودند.

او با بیان اینکه آماده‌سازی این رویداد چهار ماه زمان برد و با دعوت ازهمه‌ علاقه‌مندان، پژوهشگران، ایده پردازان و دانشجویان خلاق که دارای ایده در حوزه فرآوری انار بودند 15 طرح دریافت شد، افزود: استقرار در مرکز نوآوری نی‌ریز و مجتمع کار آفرینی و نوآوری واحد استانی فارس و حمایت از ایده تا تجاری سازی از مهمترین مزایای برگزیدگان این رویداد بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه باغداری بهرامان، شرکت تعاونی مزرعه سبز نی ریز (نارنی) و جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از حامیان برگزاری این رویداد استارتاپی بوده اند، اظهار کرد: همزمان با این مراسم نمایشگاهی از فرآورده‌های انار و محصولات جانبی آن در مرکز علمی کاربردی نی‌ریز بر پا شد.

شهرستان نی ریز با تولید سالانه 60هزار تن انار، قطب تولید این محصول در استان فارس است و رقم رباب نی‌ریز شهرتی جهانی دارد که بیشترین میزان صادرات انار کشور را به خود اختصاص داده ‌است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید