Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس مطرح کرد:

اقدامات نوین دامداری در خرامه، الگویی برای ارزش افزوده در کشور

استاندار فارس حمایت از رونق تولید در شهرستان خرامه را، به‌ویژه در زمینه دامداری، با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: پرورش بز با تغییرات ژنتیکی و پرورش شتر دو موضوع به‌روز و شایان توجه در شهرستان خرامه است که می‌تواند به الگویی برای افزایش ارزش‌افزوده، در کل استان و کشور تبدیل شود.

اقدامات نوین دامداری در خرامه، الگویی برای ارزش افزوده در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد هادی ایمانیه در سفر به شهرستان خرامه با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تولید در این ناحیه مهم است، تصریح کرد: با توجه به مصوبه تسریع انتقال آب سد درودزن به این شهرستان که طی سفر ریاست جمهوری به استان فارس تصویب شد، بخشی از موانع تامین آب در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی رفع خواهد شد.

وی با انتقاد از روند کند انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های جدی این موضوع هر چه سریع‌تر به سرانجام رسد.   

او  ضمن بازدید از محور مواصلاتی خرامه - مرودشت و پل حسن‌آباد، وضعیت این جاده را از نظر ایمنی نامناسب توصیف و بیان کرد: در همین راستا، پل حسن‌آباد و دست‌کم بخشی از این جاده تا پایان سال جاری آسفالت خواهد شد.          

ایمانیه همچنین درباره راه‌اندازی پست برق ۴۰۰ کیلوولت شهرستان خرامه، از تامین اعتبار و بهره‌برداری از این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و موانع توسعه کارخانه فولاد خرامه اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات دسترسی به برق لازم است که با احداث پست برق یادشده رفع می‌شود و مسأله دیگر تامین سنگ آهن فولاد است که این موضوع نیز با همکاری مسوولان ایمیدرو به سرانجام خواهد رسید.  

استاندار فارس در این سفر همچنین نوید داد که استخر دانش‌آموزی و خوابگاه ورزشی ناتمام شهرستان‌ خرامه طی چند ماه آینده و با تزریق بودجه کافی در اختیار اهالی این ناحیه قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید