Iranian Agriculture News Agency

کاشت دیم در سطح 80 درصد از مزارع گندم کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز کاشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: 80 درصد از مزارع به صورت دیم کاشته می شود.

کاشت دیم در سطح 80 درصد از مزارع گندم کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با بیان اینکه کشت پاییزه گندم در 30 هزار هکتار از اراضی شهرستان کازرون آغاز شده است، تصریح کرد:  کاشت این محصول استراتژیک در سطح 24 هزار هکتار به صورت دیم است.

وی با بیان اینکه کاشت گندم در شهرستان کازرون هر سال از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شود و تا اواخر آذر ادامه دارد، افزود: اما امسال پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش میزان و تاخیر بارندگی پاییزی در این شهرستان عاملی شده تا کشاورزان برای آغاز به موقع کشت دچار تردید شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اجرا شدن برنامه های تشویقی برای حمایت از گندمکاران در قالب کشاورزی قراردادی، اظهار کرد: کشاورزی قراردادی برای بهره‌برداران به‌معنی حمایت مالی و کمک به افزایش بهره‌وری است.

رشیدی با تاکید بر اینکه کشاورزی قراردادی باعث می‌شود تا مزارع از تغذیه بهتر بهره مند و در نهایت کشاورز از درآمد بیشتری برخوردار شود، ابراز کرد: در این طرح که با همکاری جهادکشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سازمان غله اجرا می‌شود، کشاورزان گندمکار با مراجعه به مراکزجهاد کشاورزی، با انعقاد قرارداد و دریافت معرفی نامه، نهاده‌های مورد نیاز و خدمات بیمه‌ای را به صورت امانی دریافت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه درسال زراعی گذشته  به دلیل کاهش بارش و تداوم خشکسالی در بعضی از مناطق مزارع گندم دچار خسارت  بین 30 تا 100 درصد شد، بیان کرد: بیمه به عنوان یکی از نهاد های حمایتی در زمان بروز خسارت از کشاورزان حمایت می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید