Iranian Agriculture News Agency

استرداد۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی خراسان رضوی بر اساس رای هیات نظارت ماده ۳۳

با صدور رای هیت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع در جلسه اخیر۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی خراسان رضوی در قالب یک پرونده استرداد گردید.

استرداد۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی خراسان رضوی بر اساس رای هیات نظارت ماده ۳۳

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال جاری جلسات متعددی با حضور اعضاء هیت نظارت ماده 33 تشکیل و پس از بررسی آرای لازم صادر شد.

محمد رضا قوسیان افزود:در صورت قطعیت رای توسط دیوان عدالت اداری و یا عدم اعتراض توسط مجریان طرحها در مهلت قانونی سه ماه، این اراضی بر اساس ظوابط و دستور العمل های واگذاری به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد:این زمینها مربوط به پرونده های مجریان طرحهای کشاورزی و غیر کشاورزی میباشد که اراضی ملی را در اختیار دارندو مستاجر هستند.

وی افزود: این افراد به دلایل گوناگون از جمله تعلل،تخلف تغییر طرح و یا عدم پیشرفت فیزیکی مناسب طرح نتوانستند به تعهدات خود پایبند باشند.

قوسیان اظهار داشت: در این نشست یک مورد بازدید مجددبا مساحت 15 هکتار و یک مورد موافقت با صدور سند اعیانی  انجام گردید. وی افزود: در خصوص 2.45 هکتار نیز در قالب 2 پرونده اعطای مهلت شد.

لازم به ذکر است گروهی متشکل از سه نفر کارشناسان ذیصلاح منتخب هیأت نظارت در شهرستان که به منظور بازدید و تهیه گزارش فنی و اجرایی از اراضی واگذار شده در چارچوب وظایف٬ انتخاب و حکم آنها توسط رییس هیأت نظارت استان (رییس سازمان جهاد کشاورزی) صادر می شود.

هیأت نظارت استان میتواند به عنوان عوامل نظارتی از میان شرکتهای خدمات فنی و مهندسی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یا سازمان نظام دامپزشکی یا سازمان نظام مهندسی ساختمان حسب مورد نیز استفاده کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید