Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

تغییرات اقلیمی، توسعه گلخانه ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است

سپری گفت: تغییرات اقلیمی و اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است که باید به جد پیگیر احداث و توسعه آن باشیم.

تغییرات اقلیمی، توسعه گلخانه ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امروز چهار شنبه 26 آذر 1400 سومین جلسه ستاد توسعه گلخانه ها با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، معاون اعتبارات بانک کشاورزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر سازمان نظام مهندسی، مدیر شرکت شهرک های کشاورزی و مدیران و کارشناسان بخش برگزار شد.

محمد فرید سپری اظهار کرد: یکی از اولویت های بخش کشاورزی توسعه گلخانه ها در استان است و باید تمام مجموعه و متولیان در جهت صدور مجوزها آسانکاری لازم را به عمل اوردند.

وی با بیان اینکه در حال حاظر گلخانه ها سودآوری مناسبی برای سرمایه گذاران دارند تصریح کرد:  از متقاضیان احداث گلخانه ها در سطوح کوچک و بزرگ به جد حمایت می کنیم.

سپری خاطر نشان کرد: هم اکنون 91 نفر متقاضی به مساحت 78 هکتار برای احداث گلخانه در استان داریم که امیدواریم با تامین تسهیلات بانکی فرایند شروع ساخت این گلخانه ها در استان شروع بشود.

وی به استقبال کم سرمایه گذاران برای احداث گلخانه در استان اشاره کرد و تصریح کرد: کمبود تسهیلات بانکی و نیز عدم آگاهی سرمایه گذاران از گلخانه داری مهمترین موانع توسعه گلخانه در استان کردستان است.

وی یادآور شد: برنامه ابلاغی استان برای سال 1400 احداث 8 هکتار گلخانه بوده که تا اکنون 2 هکتار احداث و امیدواریم تا پایان سال بیش از برنامه ابلاغی در استان گلخانه احداث کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در حال حاظر شرکت شهرک های کشاورزی در راستای فراهم کردن زیرساختهای لازم برای مجتمع های گلخانه ای در سطح استان اقدامات خوبی را انجام داده که به زودی تعدادی از زمینها آماده و در قالب مجتمع های گلخانه ای برای سرمایه گذاران به مناقضه گذاشته خواهد شد.

سپری افزود: هم اکنون در سطح استان چند مجمتع بزرگ گلخانه ای در مراحل پایانی پروژه قرار دارند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری کامل از این مجتمع ها باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید