Iranian Agriculture News Agency

کاشت سیاه دانه برای اولین بار در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: کاشت گیاه دارویی سیاه دانه برای اولین بار در این شهرستان در یک مزرعه نمایشی به مساحت 20 هزار متر مربع انجام شد.

کاشت سیاه دانه برای اولین بار در خنج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور با تاکید بر اهمیت رعایت تاریخ کاشت گیاهان زراعی در عملکرد تولیدی مزارع، تصریح کرد: عملیات کاشت مزرعه مذکور در بیست و پنجم آبان ماه با استفاده از یک دستگاه کمبینات  صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به مصرف هفت کیلوگرم بذر سیاه دانه از رقم پا کوتاه هندی در هر هکتار از مزرعه نمایشی، اظهار کرد: سیستم آبیاری در این مزرعه به صورت نوین اجرا شده است و از روش نواری بهره می برد.

به گفته وی؛ با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی، اصلاح الگوی کشت و جایگزینی گیاهان کم آب بر دارویی با محصولات پر آب بر حائز اهمیت است؛ گیاهان دارویی از ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند و علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان موجب تنوع کشت و رونق کشاورزی می شوند.

علی پور بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار ترویجی کارشناسان جهاد کشاورزی است و به همین منظور کشت زیره ی سبز و بابونه ی آلمانی در اراضی زراعی شهرستان خنج برنامه ریزی شده است.

او ابراز کرد: امیدواریم با کشت توام با موفقیت این گیاهان دارویی در سال زراعی جاری، شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصولات کم آب بر و ارزشمند در سال های آتی باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید