Iranian Agriculture News Agency

کشت قراردادی گندم با شروع کشت شتوی در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به آغاز کشت گندم در مزارع این شهرستان، گفت: در راستای اجرای کشاورزی قراردادی، خرید سلف گندم از بهره برداران، در قالب این طرح برنامه ریزی شده است.

کشت قراردادی گندم با شروع کشت شتوی در سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری با بیان اینکه کشت گندم در شهرستان سپیدان از نیمه مهر ماه آغاز شده است، اظهار کرد: تا پایان فصل کاشت در آذر ماه، آماده کشت در سطح ابلاغی 2000 هکتار، گندم آبی، به صورت قراردادی هستیم.

وی بیان کرد: علاوه بر کشت گندم آبی، پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 13 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم دیم اختصاص داده شود.

به گفته نصیری؛ ارقام بذری اصلاح شده پیشگام و میهن به منظور کشت آبی و ارقام اصلاح شده آذر"2" ، سرداری و همچنین رقم محلی کل حیدری به منظور کشت دیم به دلیل سازگاری با منطقه بیشترین مصرف را دارند.

این مقام مسئول با تأکید بر حمایت از بهره برداران در قالب کشت قراردادی گندم، ابراز کرد: تأمین مالی قسمتی از مخارج نهاده های مصرفی و پشتیبانی از مزایای این کشت است.

وی با بیان اینکه قرارداد، فیمابین مراکز جهاد کشاورزی و بهره برداران بخش کشاورزی در 5 نسخه تنظیم می شود، افزود: نسخ این قرارداد به منظور مبادله در میان کشاورز، مرکز جهاد کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به انضمام اصل تضامین مأخوذه، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی، توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به تولید قریب به 7000 تن گندم آبی و 6000 تن گندم دیم در سال گذشته در این شهرستان، تصریح کرد: پیش بینی می شود، با کشاورزی حمایتی شاهد افزایش تولید این محصول استراتژیک باشیم.

نصیری گفت: توصیه می شود گندمکاران با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی به عنوان نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران، به منظور انعقاد قرارداد اقدام کنند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید