Iranian Agriculture News Agency

افزایش سطح زیر کشت کلزا در کردستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، حیدر مرادی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی کلزا 15 هزار تومان است اظهار داشت : امسال 1420 هکتار از اراضی کردستان زیر کشت این محصول رفته است .

افزایش سطح زیر کشت کلزا در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حیدر مرادی مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی کلزا 15 هزار تومان است اظهار کرد: امسال 1420 هکتار از اراضی کردستان زیر کشت این محصول رفته است .

حیدر مرادی با اشاره به اینکه  اکنون کلزا  گیاهی است که در تناوب با گندم و جو می‌تواند بعنوان محصول پائیزه کشت شود افزود:  کلزا نقش بسیار مؤثری در کنترل آفات خاک­زی مانند زابروس ایفا میکند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تناوب کشت این محصول به میزان 20 تا 30 درصد  افزود : در صورتی که این گیاه در تناوب با محصولات کشاورزی چون غلات کشت شود درکنترل بیماری ها، آفات وعلفهای هرز بسیار مؤثر است.

وی در خصوص اهمیت این محصول گفت : دانه های کلزا بسیار ارزشمند بوده و پس از استحصال روغن از آنها ، کنجاله موجود، خوراک دام میشود که سرشار از پروتئین است .  

مرادی از برداشت 3200 تن کلزا در استان خبر داد و تصریح کرد بیشترین مقدار سطح زیر کشت کلزا را شهرستان سقز به خود اختصاص داده است با عملکرد 3 تن در هکتار .

وی به اهمیت کشت محصولات کم آب بر اشاره کرد و افزود:  کلزا از دسته محصولاتی است که به میزان یک هزار متر مکعب در هکتار کمتر آب مصرف می کند.

مرادی به برنامه ابلاغی 3500 هکتار سازمان اشاره کرد و افزود: نسبت به  برنامه 42 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینه کشت کلزا داشته ایم که این نوید خوبی است.

وی در ادامه عنوان داشت : استان کردستان نسبت به سال قبل 420 هکتار سطح زیر کشت این محصول را افزایش داده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید