Iranian Agriculture News Agency

معرفی شد؛

واحد تولید ماهیان زینتی شهرک صنعتی لیا به عنوان الگوی موفق کارآفرینی در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرک صنعتی‌ لیا به عنوان الگوی موفق کارآفرینی در استان معرفی شده است.

واحد تولید ماهیان زینتی شهرک صنعتی لیا به عنوان الگوی موفق کارآفرینی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: فاز اول این واحد تولیدی به عنوان بزرگترین سایت پرورش ماهیان زینتی کشور با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه از ابتدای سال جاری شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی با مساحت ۳۶ هزار متر مربع و برآورد اولیه سرمایه گذاری حدود ۶۰۰۰ میلیارد ریالی پس از بهره‌برداری کامل ظرفیت تکثیر و پرورش ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی و یک و نیم میلیون قطعه گیاهان آبزی را در سال داشته و برای ۴۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با حمایت‌های صورت گرفته از سوی این سازمان، این واحد تولیدی در واقع به عنوان تنها زنجیره تولید آبزیان زینتی در کشور محسوب می‌شود که علاوه بر تکثیر و پرورش انواع ماهیان زینتی، توانسته در زمینه تولید انواع آکواریوم صنعتی (شیشه خم)، خوراک آبزیان، لوازم جانبی آکواریوم و صنایع جانبی بسیار موفق عمل کند به طوریکه بسیاری از محصولات این واحد تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود.

خمسه خاطرنشان کرد: کارخانه تولید خوراک آبزیان این واحد تولیدی، اولین و بزرگترین کارخانه اختصاصی تولید غذای ماهیان زینتی کشور بوده که در مساحت مفید ۶۰۰ متر مربع و با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در روز خوراک ماهیان زینتی مشغول به فعالیت است.

به گفته این مقام مسئول، استان قزوین با تولید بیش از ۳۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی و کسب رتبه سوم ملی، جزو استان‌های پیشرو در پرورش ماهیان زینتی در سطح کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید