Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری جلسه کمیته ارتقای سلامت نظام اداری و رعایت حقوق شهروندی

به منظور دستیابی به راهکارهای اجرایی برنامه ارتقای سلامت نظام اداری ، پیشگیری و مبارزه با فساد ، افزایش هماهنگی ، انسجام وحدت رویه در امور نظارتی ، جلسه کمیته ارتقای سلامت نظام اداری و رعایت حقوق شهروندی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

برگزاری جلسه کمیته ارتقای سلامت نظام اداری و رعایت حقوق شهروندی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی  استان در این جلسه گفت : تکریم از ارباب رجوع ، رعایت شئونات اسلامی و اخلاق در بین کارکنان دستگاهای اجرایی ، حفظ کرامت مراجعان ، گره گشایی از کار مردم ، رعایت قوانین و ضوابط اداری ، پاسخگویی به درخواست های مردم در زمان کوتاه باید در اولویت کارهای اجرایی قرار گیرد.

کرامتی با بیان اینکه چشم پوشی از اشتباهات کارکنان که باعث تضییع حق الناس شود، قابل گذشت نیست ، افزود : برخورد صحیح با متخلفان در واقع نوعی کمک به آنان در جهت تغییر روش و شیوه زندگی در جهت کسب روزی حلال است . هرکاری که موجب سود شخصی امّا ضرر و زیان برای شخص دیگر یا جامعه باشد و امنیت اقتصادی و سلامت فرد یا جامعه را به خطر بیندازد، جرم محسوب می شود.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم جهت شفافیت و رفع گلوگاه های مفسده خیز گفت: نباید در بحث نظارت تنها به اقدامات بازرسی و حراست اکتفا کرد؛ بلکه کلیه مدیران نسبت به عملکرد زیرمجموعه خود مسئول هستند و امروزه مردم نیز در امر بازرسی ایفای نقش می نمایند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان نیز ضمن تاکید بر نظارت بر شفافیت امور ، خواستار پرهیز از هرگونه تبعیض در ارائه خدمات به مردم شد و اظهارکرد: افزایش تقوا و خدا ترسی در بین کارکنان  و رعایت مباحث اخلاقی در امورات اداری باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت السلام رضا میرزایی افزود: بدین منظور ماهانه به صورت مستمر ، کلاس اخلاق ویژه مدیران زیر بخش های مختلف در جهت تبیین فرامین و توصیه های مقام معظم رهبری به  مسئولان دستگاه های اجرایی و رهنمودهای حضرت علی (ع) به کارگزاران دولتی در سازمان تشکیل می شود. 

مدیربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده،  گفت: شناسایی گلوگاههای فساد خیز نخستین گام در جلوگیری از فساد اداری به شمار می رود. 

نادر رحیمی افزود: با شناسایی هرچه بهتر و دقیق تر گلوگاههای فساد خیز، می توان با برنامه ریزی دقیق و بکارگیری راهکارهای مناسب در جهت ارتقای سلامت نظام اداری گام های موثرتری برداشت.

وی با اشاره به ضرورت  توسعه خدمات دولت الکترونیک در راستای کاهش مراجعین به سازمان ، تاکید کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی، بررسی و آسیب شناسی تخلفات رخ داده و ارائه راهکارهای لازم جهت به حداقل رساندن تخلفات ، رسیدگی به شکایات واصله از طریق مراجعات حضوری ارباب رجوع و شکایات دریافتی از سامانه ها و پیگیری و رفع موانع در حدود اختیارات دستگاه و ارائه پاسخ لازم به شکایات های صورت گرفته از اهم اقداماتی است که به طور مستمر توسط این مدیریت انجام می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید