Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید 2.5 تن زعفران در استهبان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان با تاکید بر اینکه این شهرستان قطب تولید زعفران کشور است، گفت: برداشت زعفران از سطح 550 هکتار آغاز شده است.

پیش بینی تولید 2.5 تن زعفران در استهبان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی اعیان منش تصریح کرد: پیش بینی می شود ۲۸۰ تن گل تازه از مزارع استهبان برداشت و 2.5 تن کلاله خشک به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه با هدف حفظ کیفیت محصول برداشتی خشک کردن مهمترین مرحله برداشت زعفران است، اظهارکرد: دستگاه مدرن خشک‌کن زعفران با تلاش‌های بخش خصوصی و حمایت‌های جهاد کشاورزی در استهبان موجود است.

اعیان منش با بیان اینکه صنایع فرآوری و بسته بندی زعفران می تواند در رونق این محصول تاثیر مطلوبی داشته باشد، بیان کرد: راه اندازی دو زنجیره ارزش محصول زعفران در استهبان در حال پیگیری است.

 او اظهار امیدواری کرد که با شروع به کار حلقه های تولید زعفران، تمام واسطه‌گری‌ها حذف شود و کشاورزان مستقیما محصول خود را به صادرکنندگان با قیمت مناسب عرضه‌ کنند.

اعیان منش کیفیت محصول زعفران برداشتی را بی‌نظیر خواند و بیان‌کرد: از دیر باز زعفران استهبان به دلیل عطر و طعم بی‌نظیرش معروف بوده است و شهرت خاصی دارد.

وی ادامه داد: کشت زعفران به عنوان یک گیاه کم‌آب‌بر و با اشتغال زایی خوب همه ساله مورد حمایت جهاد کشاورزی است و به متقاضیان تسهیلات کم بهره در قالب کشت گیاهان دارویی تعلق می گیرد.

استهبان از شهرستان های شرقی فارس است و فاصله آن تا شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید