Iranian Agriculture News Agency

فتحی:

تنها 10 الی 12 درصد از کل تولید محصول تخم مرغ دارای امتیاز بسته‌بندی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بر کنترل واحدهایی که بدون مجوز اقدام به بسته بندی تخم مرغ می نمایند، تاکید کرد.

تنها 10 الی 12 درصد از کل تولید محصول تخم مرغ دارای امتیاز بسته‌بندی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی با اشاره بر اینکه طبق گزارش سامانه سماصط روزانه 20 تن تخم مرغ مازاد بر مصرف استان تولید شده است، گفت: این میزان باید ساماندهی شده و و نیاز بازار تعیین شده را تامین نماید.

وی با بیان اینکه مجوزهای صادره برای بسته بندی 10 الی 12 درصد تخم مرغ تولیدی استان را شامل می شود، گفت: برای بسته بندی تخم مرغ در مرغداریها با سلفون یا باید مجوز صادر گردد و یا اینکه تنها در 10 یا 12 درصد قیمت تخم مرغ تولیدی باید هزینه بسته بندی دخیل گردد و در صورت نداشتن مجوز ، قیمت تخم مرغ تولیدی این مرغداری ها باید بصورت فله ای تعیین شود.

 فتحی ضمن تاکید بر کنترل واحدهایی که بدون مجوز اقدام به بسته بندی می نمایند، اظهار داشت: بسته بندی مازاد بر ظرفیت بهم زدن بازار را در پی دارد و وقتی 10 الی 12 درصد بسته بندی مجوزدار به 30 درصد افزایش می یابد، 70 درصد تخم مرغ فله ای باقی مانده کفاف نیاز بازار با قیمت مناسب را نمی دهد لذا جهت کنترل مرغداریهایی که بدون مجوز اقدام به بسته بندی می نمایند، باید طبق اسناد نحوه عرضه تخم مرغ تولیدی واحدها به بازار کنترل گردد؛ در صورتی که به واحدهای بسته بندی منتقل شده است باید طبق حد مجازی باشد که واحدهای بسته بندی مجوز دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همینطور بر ارائه نقش اتحادیه مرغداران در این زمینه تاکید نموده و در ارتباط با پولت تخمگذار اظهار داشت: آمار دقیق پولت موجود در استان بر اساس سن باید احصاء گردد که به تبع آن آمار پولت آماده ورود به دوره تولید مشخص گردد بر این مبنا میزان نیاز به تخم مرغ نطفه دار قابل پیش بینی بوده و در صورت کسری موجودی پیشنهاد واردات آن ارائه شود.

وی همینطور بر نظارت بیشتر در موضوع نهاده تاکید کرد و گفت: براساس تولید واحدها نهاده های آنها باید مورد کنترل قرار گیرد و همان فرایندی که در مورد مرغ گوشتی وجود دارد که یک میزان مشخص نهاده به چه میزان جوجه ریزی و این میزان جوجه به چه میزان تولید منجر می شود عیناً در مورد تخم مرغ نیز صورت پذیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه افزایش میزان نقدینگی مورد نیاز واحدهای دامداری و طیور تا سه برابر قابل پیش بینی است، ابراز داشت: با توجه به این شرایط باید تسهیلات مورد نیاز تمام واحدهای دام و طیور حداقل تا سه برابر پیش بینی گردد و اقدامات و مکاتبات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید