Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت:

488 هزار مترمربع زمین کشاورزی در کلاردشت آزاد سازی شد

مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت از آزاد سازی 488 هزار مترمربع زمین کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

488 هزار مترمربع زمین کشاورزی در کلاردشت آزاد سازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عباس درزی نیا با اشاره به اینکه کلاردشت به لحاظ شرایط ژئوفیزیکی و اکولوژیکی پذیرای مسافران بسیاری از سرتاسر نقاط ایران است که قصد خرید زمین و تغییری کاربری و ... را در منطقه دارند و این امر موجب سودجویی برخی از متخلفین موضوع تغییرکاربری غیرمجاز و تفکیک غیرمجاز اراضی زراعی و باغها می شود، اظهار کرد: 6 ماهه نخست امسال، 488 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان که مورد تغییر کاربری غیر مجاز از جمله بنای مسکونی، انباری و دیوارکشی قرار گرفت، حسب دستور دادستانی و با همکاری نیروی انتظامی کلاردشت در راستای تبصره 2 ذیل ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها آزادسازی و به چرخه کشاورزی برگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت ادامه داد: 7 تغییر کاربری غیرمجاز در 5 هکتار از اراضی زراعی و باغی، پس از اخطار و تذکر تبعات بعدی، به صورت داوطلبانه توسط مالکین قلع و قمع شد.

وی افزود: 6 ماه گذشته 65 فقره پرونده قیمت گذاری، 18 مورد طرح های تبصره 1 ماده 1 و 20 مورد طرح های تبصره 4 ماده 1 شامل دامداری، طیور، پرورش ماهی، سبزیجات، پرورش قارچ، اتاق کارگری، طرح های تفریحی و توریستی و کارخانه آب معدنی از سوی کارشناسان اراضی این مدیریت مورد نظارت و پایش قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 26 فقره پرونده طرح های تبصره 1 ماده 1 جدید تشکیل، 3 مورد نظارت بر طرح های واگذاری اراضی ملی موضوع ماده 33 و 4 فقره پرونده پیگیری وصول عوارض ماده 2 قانون حفظ کاربری انجام شد.

وی در پایان بر ضرورت مراجعه مالکین زمین های کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان قبل از هرگونه اقدام  تغییر کاربری اراضی تاکید کرد و گفت: این موضوعی است که جهاد کشاورزی برای تبیین موثر قانون جهت راهنمایی بهتر مالکین زمین در دستور کار خود قرار داده و مردم قبل از هرگونه ساخت و ساز باید از این مدیریت استعلام به عمل آورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید