Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برداشت بیش از ۲۰۰ کیلوگرم طلای سرخ از مزارع استان قزوین

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت زعفر‌ان از سطح ۹۱.۸ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ کیلوگرم طلای سرخ از این مزارع برداشت شود.

برداشت بیش از ۲۰۰ کیلوگرم طلای سرخ از مزارع استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد پیله فروش با اعلام این خبر افزود: از این میزان سطح زیر کشت زعفران در استان، ۷۴ هکتار به صورت بارور و ۱۷.۸ هکتار به صورت غیر بارور بوده است.

وی میانگین متوسط عملکرد این محصول را بیش از ۲.۵ کیلوگرم در هکتار برآورد کرد و گفت: به دلیل کاهش بارندگی در زمستان سال گذشته و بهار امسال، عملکرد این محصول نسبت به برآوردهای اولیه کاهش داشته است.

وی گفت:  شهرستان‌های قزوین، تاکستان، آبیک و بویین زهرا قابلیت توسعه این محصول را دارا می‌باشند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: فعالیت زعفران از مهرماه آغاز می‌شود و از آبان تا اواسط آذرماه به گل‌دهی می‌رسد.

پیله فروش تصریح کرد: زعفران در صنایع رنگرزی، داروسازی، طب سنتی، صنایع غذایی، شیرینی، بستنی سازی، تولید عرقیات، اسانس، عطرسازی و آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: این محصول به عنوان طعم دهنده مواد غذایی و شربتی، آرام بخش، ضد اسپاسم، اشتها آور، مقوی معده، درمان درد شکم و آسم کاربرد دارد و به عنوان یک ماده نشاط آور در جهان محسوب می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال جاری از توسعه کشت گیاهان دارویی در استان در قالب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید حمایت شده که زعفران نیز جزو آن‌ها بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید