Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۹۸ درصد از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین جذب شده است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بخش کشاورزی تاکنون بیش از ۵۸۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که این میزان معادل ۹۸ درصد برنامه ابلاغی استان است.

۹۸ درصد از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین جذب شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر اظهار داشت: مجموع اعتبار تخصیصی سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین ۶۰۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۵۸۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۵۳۹ فقره پرونده متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون با مجموع مبلغ یک هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۳۴۸ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات و خریداری ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی مورد نیاز خود شده‌اند.

تبسمی خاطرنشان کرد: از کل  اعتبار جذب شده تاکنون، مبلغ ۴۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای خرید ۲۲۶ دستگاه تراکتور و ۱۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز برای خرید ۱۱۵ دستگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی و همچنین مبلغ ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای خرید ۷ دستگاه کمباین به کشاورزان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیشترین مبلغ جذب این تسهیلات مربوط به شهرستان بویین زهرا به مبلغ ۱۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و بیشترین درصد جذب نسبت به سهمیه اختصاص یافته مربوط به شهرستان البرز با درصد جذب ۱۲۱ درصد است.

این مقام مسئول به پیگیری‌های انجام شده برای افزایش اعتبار ابلاغی تسهیلات مکانیزاسیون استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای متقاضیان این نوع تسهیلات و همچنین جذب تقریبا کامل اعتبار تخصیصی به استان، با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۶۸ میلیارد ریال به اعتبار ابلاغی افزوده شد.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت این تسهیلات اظهار داشت: تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون به منظور تزریق فناوری‌های روز به بخش کشاورزی و بهینه‌کردن شاخص‌های مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان بخش کشاورزی انجام می‌شود و نتیجه نهایی این اقدامات، افزایش بهره‌وری نهاده‌ها با حفظ منابع آب و خاک و محیط زیست، افزایش عملکرد محصول و کاهش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید