Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود:

6 هزار هکتار شالیزار میاندورود تجهیز و نوسازی شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از اجرای تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی 6 هزار هکتار شالیزار این شهرستان تاکنون خبر داد.

6 هزار هکتار شالیزار میاندورود تجهیز و نوسازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی 6 هزار هکتار زمین شالیزاری شهرستان میاندورود از ابتدا تاکنون خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود بیان کرد: سطح شالیزارهای این شهرستان 8 هزار و 500 هکتار است که تاکنون 6 هزار هکتار آن (70 درصد) تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شد.

وی با اشاره به انجام امکان سنجی اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی 36 هکتار شالیزاری منطقه بالادست روستای سنه کوه بخش مرکزی این شهرستان که با مشکلاتی همچون تخریب توسط جریان رودخانه، عدم تامین آب و نبود جاده دسترسی بین مزارع روبرو بود، افزود: طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری شامل تجمیع و یکپارچه سازی اراضی، تسطیح علمی اراضی، احداث کانال‌ها، زهکشی های زیرزمینی و سطحی، ایجاد کرت های مستطیل شکل هندسی و ساخت جاده‌های بین مزارع است که علاوه بر استفاده بهینه از پتانسیل های آب و خاک مزارع از هدررفت آب جلوگیری کرده و بازده محصولات کشاورزان را افزایش می دهد.

علوی تصریح کرد: با اجرای طرح یکپارچه سازی زمین های کشاورزی، الگوهای اقتصادی مدرن در سطح بزرگتر انجام می شود و این امر انگیزه کشاورزان برای تولید را افزایش می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود تأثیرات مثبت این طرح را افزایش بازده تولید برنج، مکانیزه کردن کشت، امکان کشت دوم، بهبود حفاظت از آب و خاک، مدیریت صرفه جویی آب، افزایش بهره وری آبیاری، ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه کشاورزان، کاهش سختی کار، کاهش استفاده از نهاده های کشاورزی، افزایش بهره وری و امکان یکجا زراعی و کشت یکپارچه اراضی برشمرد.

این مقام مسوول با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت بر اجرای طرح ها، اظهار کرد: برای اجرای این طرح از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای کشاورزی، رسیدن به اهداف سازمانی، کشاورزی پایدار، توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی استفاده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید