Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت طلای سرخ از ۳۵۰ هکتار مزارع شهرستان نطنز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نطنز گفت: برداشت طلای سرخ از ۳۵۰ هکتار مزارع شهرستان نطنز نخستین تولید کننده این محصول در استان آغاز شد.

آغاز برداشت طلای سرخ از ۳۵۰ هکتار مزارع شهرستان نطنز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، سیف الله فرجی مدیر جهادکشاورزی شهرستان نطنز، میانگین برداشت زعفران را از هر هکتار حدود ۶ تا ۷ کیلوگرم بیان و گفت: پیش بینی می شود امسال دو هزار و صد کیلوگرم زعفران خشک ازاین مزارع برداشت شود.

 فرجی افزود: بیشترین وسعت زیر کشت زعفران در شهرستان نطنز در بخش مرکزی در شهر‌های نطنز، طرقرود و در بخش امامزاده بادرود در شهر‌های بادرود و روستای ده آباد است.

وی گفت: با توجه به آزمایشاتی که در طرح اصالت زعفران ایران در دو سال گذشته در دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شده، زعفران نطنز رتبه اول کشوری را به لحاظ رنگ، طعم و ماده موثره به دست آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: کار برداشت زعفران با توجه به تنوع اقلمی در شهرستان نطنز از اوایل آبان در مناطق معتدل و کوهستانی نطنز آغاز شده است و تا نیمه آذر در مناطق کویری بخش امامزاده بادرود ادامه دارد.

فرجی گفت: در مدت برداشت زعفران برای ۱۷ هزارنفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال فراهم می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات زعفران کاران نطنزی در زمان برداشت زعفران، نوسان قیمت و نبود خرید تضمینی و نبود صنایع بسته بندی است که موجب می‌شود سود زیادی نصیب دلالان شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید