Iranian Agriculture News Agency

افزایش جوجه ریزی در اصفهان با تخم مرغ‌های نطفه‌دار وارداتی

معاون بهبود تولیدات دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان جوجه‌های وارداتی در بین واحد‌های مرغداری استان اصفهان توزیع شده است.

افزایش جوجه ریزی در اصفهان با تخم مرغ‌های نطفه‌دار وارداتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست  معاون بهبود تولیدات دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ماه‌های گذشته سهمیه‌ای برای جوجه ریزی در استان‌ها درنظر گرفته شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، اجازه افزایش جوجه ریزی در اصفهان گرفته شد.

ایراندوست افزود: به منظور افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان قرارشد جوجه‌های حاصل از تخم مرغ‌های نطفه دار وارداتی در برنامه بگنجدکه جوجه‌های یک روزه در این نهاد عرضه شود.

وی افزود: در هماهنگی با شرکت پشتیبانی امور دام حجم قابل توجهی از جوجه یک روزه را به استان اصفهان وارد کردیم تا سقف جوجه ریزی افزایش یابد.

ایراندوست گفت: بر این اساس، جوجه یک روزه به ازای هرقطعه ۶ هزار تومان در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد و مرغ زنده با قیمت ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان درب مرغداری تحویل می‌گیریم و قیمت مرغ کشتارشده هم به ازای هرکیلوگرم ۲۸ هزار تومان است که در قالب قراردادی بین شرکت پشتیبانی امور دام و مرغدار منعقد می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی هدف از این طرح را حمایت از واحد‌های راکد مرغداری  به منظور افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان است دانست و افزود: این امر به حفظ اشتغال منجر می‌شود و نگرانی از تامین گوشت مرغ در استان اصفهان نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید