Iranian Agriculture News Agency

اکبری در بازدید از طرح های آب و خاک ایذه و باغملک:

تجهیز 16 هزار هکتار از اراضی باغملک و ایذه در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی باغملک و ایذه وجود داشت و در فاز دوم این میزان به ۱۶ هزار هکتار رسیده است.

تجهیز 16 هزار هکتار از اراضی باغملک و ایذه در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از این شهرستان ها گفت: پیرو جلسات مختلف با وزیر جهاد کشاورزی و نقش مهم کشاورزی در معیشت مردم حوزه انتخابیه باغملک و ایذه به همراه معاون وزیر از بخش کشاورزی بازدید بعمل آمد.

ایزدپناه با بیان اینکه ۲۵۰ دهنه جدول کشاورزی در این دو شهرستان وجود دارد افزود: این سفر تنها یک سفر میدانی نیست،

اگر دولت توجه ویژه به کشاورزی نداشته باشد با مشکلات غذایی روبرو خواهیم بود و شاید اگر بجای نفت بر روی کشاورزی سرمایه گذاری می‌شد خیلی از مشکلات مربوط به تحریم ها وجود نداشت‌.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه در این بازدید اقصی نقاط منطقه بازدید شد اظهار داشت: در این مناطق عملیات زیربنایی و آب و خاک عقب ماندگی تاریخی دارد و نیاز بوده پیش از این کانال های آبیاری و ایستگاه های پمپاژ ترمیم شوند.

اکبری در ادامه تصریح کرد: پس از بازدیدی که از کانال ها بخصوص کانال های عمومی آبیاری انجام شد گزارشی به وزیر ارائه و برآورد و اعتبارات مورد نیاز گزارش داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی باغملک و ایذه تحت پوشش این طرح قرار کرفت که در فاز دوم این میزان به ۱۶ هزار هکتار ارتقاء یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید