Iranian Agriculture News Agency

کشت 360 هکتار چغندر قند پاییزه در داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت کارخانه قند مینوی فسا، در سال جاری چغندرقند پاییزه در سطح 360 هکتار در این شهرستان کاشته شد.

کشت  360 هکتار چغندر قند پاییزه در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمدرضا صالحی تصریح کرد: کشت قراردادی چغندرقند پاییزه  از پانزدهم مهرماه شروع شده و بیستم آبان ماه به پایان رسیده است.

به گفته وی؛ مهمترین ارقام  چغندر قند کشت شده در شهرستان داراب؛ لوانته، ویکو، گرانته، شانون است.

صالحی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه‌های بالای کشت چغندر قند، افزود: این کارخانه متعهد گردیده تا نهاده های کشاورزی و  هزینه کاشت، داشت و برداشت را در طول دوره رشد و نموی محصول به صورت مساعده به کشاورزان پرداخت، محصول آنها را به صورت تضمینی خریداری و پس از برداشت هزینه های انجام شده را از کشاورزان دریافت نماید.

وی اظهار کرد: چغندر قند پاییزه در مقایسه با کشت بهاره میزان آب کمتری مصرف نموده و می تواند گزینه مناسب تری برای بهره گیری از بارندگی های پاییزه و زمستانه و مقابله با بحران کم آبی باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب ابراز کرد: رعایت تناوب زراعی، مبارزه با علف های هرز مقاوم در مزارع  گندم، حاصلخیزی و اصلاح بافت خاک از دیگر مزایای کشت پاییزه چغندرقند است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید