Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نقده:

کشت ۱۶ هزار اصله نهال پسته در اراضی کشاورزی نقده

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: با توجه به کم شدن نزولات آسمانی و تغییرات اقلیمی، بسیاری از کشاورزان نقده ای با تغییر الگوی کشت، به تولید محصولات کم آب بر از جمله پسته روی آورده اند.

کشت ۱۶ هزار اصله نهال پسته در اراضی کشاورزی نقده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم‌ زاده افزود: به منظور کمک به روند احیای دریاچه ارومیه و مصرف بهینه آب ، یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان به کشت محصولات کم آب بر همچون کلزا ، گندم ، جو و به خصوص کشت پسته است. 

ابراهیم زاده با اشاره به کاشت بیش از ۱۶ هزار اصله نهال پسته در مزارع شهرستان نقده ، تصریح کرد: سطح زیر کشت این محصول در باغات شهرستان نقده ۷ هکتار بود که امسال به ۱۷ هکتار افزایش یافته و به زودی این مقدار به ۲۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی نقده با اشاره به مقاوم بودن این محصول در سرمای زمستان و در تابستان های گرم ۴۰درجه ای، افزود: ارقام کاشته شده کله قوچی  و اکبری است  که نسبت به سایر درختان برای کشت در خاک های نسبتا شور مناسب است و از نیاز آبی کم  و بهره وری اقتصادی بالایی برخوردار است.

 وی ادامه داد: امسال در شهرستان نقده از سطح ۲ هزار و ۵۰ متر مربع باغ پسته به ثمر نشسته،  نزدیک به ۲ تن پسته تر برداشت شده است.

وی اضافه کرد: با هدف حمایت از احیای دریاچه ارومیه و مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی کشت  ، سطح کشت پسته در باغات شهرستان ۱۳۰ درصد افزایش دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید