Iranian Agriculture News Agency

خیام نکویی:

سازمان «تات»، پشتوانه علمی مستحکم بخش کشاورزی است

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای رسیدن به اهداف خود به سازمان «تات» به عنوان پشتوانه مستحکم نیازمند است.

سازمان «تات»، پشتوانه علمی مستحکم بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس جدید سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم معارفه خود که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: تغییر رویکرد از محقق محوری به برنامه محوری، اصلاح، تصویب و عملیاتی سازی شیوه نامه سازمان و ایجاد فرصت مطالعاتی برای محققین در مزرعه، جهت دهی تخصیص اعتبارات به پروژه های هدفمند و ماموریت گرا در راستای ارتقای فناورانه بخش کشاورزی، راه اندازی پلتفرم تجاری سازی فناوری های کشاورزی، ایجاد و ارتقای شرکت های دانش بنیان، مهندسی ساختار تشکیلاتی سازمان تحقیقات، برون سپاری پروژه های تحقیقاتی در بخش هایی که ظرفیت های شرکت های دانش بنیان وجود دارد، ارتقای سیستم یکپارچه داده های کشاورزی و متناسب سازی دریافتی هیئت علمی سازمان تحقیقات با اعضای هیئت علمی وزارت علوم از برنامه های سازمان «تات» است.

وی ابراز امیدواری کرد: سند امنیت غذایی هم به زودی تصویب و ابلاغ شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای رسیدن به اهداف خود به سازمان تحقیقات به عنوان پشتوانه مستحکم نیازمند است.

معرفی 50 رقم جدید گیاهی در سال توسط سازمان تحقیقات

در این مراسم، کامبیز بازرگان رئیس سابق سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: منطقه بندی تحقیقات را به اتمام رسانده‌ایم و آماده ابلاغ است.

وی افزود: ما سازمان تحقیقات را با رویکرد توسعه‌ای و با استفاده از تجارب به روز دنیا پیش برده‌ایم.

بازرگان تصریح کرد: زنجیره نوآوری، یک زنجیره طولانی با حلقه‌های متعدد بوده که بخش بزرگی از آن در سازمان تحقیقات است و اگر بخش بالایی از یافته ها به مزرعه نفوذ نمی کند به دلیل عدم حمایت و توجه بخش های بیرون از سازمان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تجربه‌ای که دکتر خیام نکویی در دانشگاه و ریاست جمهوری دارد بتواند کارایی سازمان و نظام نوآوری بخش کشاورزی را در این دوره ارتقا دهد.

بازرگان عنوان کرد: تا سال 92، هر سال 20 رقم جدید گیاهی معرفی می شد که در حال حاضر این رقم به 50 رقم جدید گیاهی در سال افزایش یافته است اما هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید