Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

شرایط برای سرمایه گذاری در لرستان فراهم است

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی همچنین نیروی کارماهر زمینه را برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری مهیا کرده است.

شرایط برای سرمایه گذاری در لرستان فراهم است

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه‌ با مدیران شستا که با حضور معاون عمرانی استانداری استان برگزار شد، عنوان کرد: برمبنای سند آمایش لرستان توسعه استان حول محورکشاورزی و دامپروری است، ظرفیت و استعدادهای خدادادی و بی نظیری لرستان را برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به یک بهشت تبدیل کرده است.

 وی افزود: آب و هوای مطلوب، خاک حاصلخیز و نیروی ماهر و تحصیلکرده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی است، حدود هشت هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی داریم که ظرفیت بسیار بالایی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان تولیدات استان در بخش کشاورزی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که ۲ میلیون و صد هزار تن آن را غلات،حبوبات و دانه‌های روغنی تشکیل می‌دهد.

 به گفته حسنی مقدم ۳۲۰ هزار تن انواع محصولات باغی، ۴۰۰ هزار تن فرآورده‌های دام و طیور در استان تولید می‌شود، همچنین ۲۸۰۰تن عسل سالانه در استان تولید می‌شود.

 وی  افزود: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان ۵۲۰۰ هکتار است و حجم تولیدات گیاهان دارویی در ۱۴ هزار تن است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه لرستان از ظرفیت قابل توجهی در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی برخوردار است، خاطرنشان کرد: شرکت شستا می‌تواند در حوزه کشاورزی و دامپروری سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام دهد ما آمادگی لازم را برای همکاری با شستا هم در خصوص تامین زمین و هم ارائه مجوزها داریم.

 دکتر حسنی مقدم گفت: ظرف یکسال گذشته چهار هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی و دامپروری توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است، حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی شروع شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه ابزی پروری در خصوص پرورش  ماهیان خاویاری در جنوب استان انقلابی در حال رخ دادن است، گفت: همچنین زیرساخت ۳۵۰ هکتارشهرک گلخانه‌ی  در استان فراهم است که درصورت سرمایه‌گذاری ۵هزار شغل ایجاد می‌شود.

 دکتر حسنی مقدم گفت:  نیاز استان به ۲۰ هزار تن تخم مرغ و حدود ۵۰ میلیون قطعه  جوجه یک روزه است، شستا می‌تواند در این حوزه ورود جدی داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید