Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

کنترل قیمت ها از اهداف قرارگاه امنیت غذایی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تامین امنیت غذایی جزو وظایف و ماموریت ذاتی وزارت جهاد کشاورزی است اما راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی، نشان می دهد که اهمیت موضوع فراتر شرح تکلیف معمول است و نیاز به یک اقدامات خاصی دارد.

کنترل قیمت ها از اهداف قرارگاه امنیت غذایی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد طمراسی در اولین نشست "قرارگاه امنیت غذایی استان فارس" ابراز کرد: کنترل قیمت محصولات کشاورزی از اهداف قرارگاه امنیت غذایی است.

به گفته وی؛ برنامه ریزی و مدیریت اجرای الگوی کشت با هدف تنظیم بازار از جمله برنامه های قرارگاه مذکور است.

طمراسی اظهار کرد: شعار "با تصمیمات امروز باید آینده را ترسیم کرد" ذات بخش کشاورزی است و باید رمز قرارگاه امنیت غذایی باشد.

وی به ضرورت ترسیم مدل اجرایی برای قرارگاه امنیت غذایی نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید  در استان فارس و استان های همجوار و قیمت محصول علاوه در بازارهای استان به صورت منطقه ای و کشوری در این قرارگاه باید به صورت مستمر پایش شود.

 طمراسی با بیان اینکه ذخایر استراتژیک و میزان نیاز استان فارس از اطلاعات مورد نیاز قرارگاه امنیت غذایی به منظور مدیریت بحران است، بیان کرد: با هدف مدیریت هوشمند به جدول زمان بندی مصرف محصولات کشاورزی نیازمندیم تا گلوگاه های معمول از زمان های پرمصرف قابل رصد باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اخذ مجوز قیمت گذاری از مسئولین ذی ربط باید اولین درخواست قرارگاه امنیت غذایی باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید