Iranian Agriculture News Agency

فعالیت تعداد 207 واحد گلخانه ای در آذربایجان غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توسعه کشت های متراکم گلخانه‌ای ، از فعالیت تعداد 207 واحد گلخانه ای در استان خبر داد.

فعالیت تعداد 207 واحد گلخانه ای در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،جعفر وحدت افزود: در کشت‌های گلخانه‌ای مصرف آب در حدود 10 برابر کاهش یافته و عملکرد تولید محصول 12 برابر نسبت به کشت‌‌های مشابه در فضای باز  افزایش دارد. 

وحدت بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی به صورت کشت گلخانه‌ای در تمام طول سال انجام می‌گیرد و این محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. 

وی تصریح کرد: در استان 58.5 هکتار گلخانه به تعداد 207 واحد وجود دارد که در این واحدها یک هزار و 24 تن انواع سبزی و صیفی‌جات، 238 تن توت فرنگی، 140 تن گیاهان دارویی، 60 تن میوه درختی، 2.6 میلیون اصله نهال، 2.5 میلیون گل شاخه بریده، 3.2 میلیون گل گلدانی، 25 میلیون نشا سبزی و صیفی تولید می‌شود.

وحدت بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای امسال افزایش خواهد داشت و عمده محصولات تولید شده شامل خیار، گوجه فرنگی، گیاهان گلدانی و توت فرنگی است. 

لازم به ذکر است که آذربایجان‌غربی یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آبی دریاچه ارومیه و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن ،کشت گلخانه‌ای در استان را توسعه داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید