Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد:

تولید سالانه 76 هزار تن شیر خام

این مقدار شیر از بیش از 135 واحد پرورش گاو شیری روستایی دارای پروانه با ظرفیت 3120 رأس و 8 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت 21 هزار رأس از جمله مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان،تولید شده است.

تولید  سالانه 76 هزار تن شیر خام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، علی صولت با اعلام این خبر افزود: سالانه در این شهرستان 76 هزار تن شیر تولید می شود که این مقدار شیر از بیش از 135 واحد پرورش گاو شیری روستایی دارای پروانه با ظرفیت 3120  رأس و 8 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت 21 هزار رأس از جمله مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان،تولید شده ودرمجموع موجب اشتغالزایی490 نفر در واحدهای صنعتی وبیش از290 نفر در واحدهای روستایی این شهرستان شده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: پنج مرکز جمع آوری شیر به صورت ثابت و سیار در سطح شهرستان فعالیت داشته که روزانه بیش از 35 تن شیرو سالانه بیش از 11 هزار تن شیر با اشتغالزایی برای 32  نفر در شهرستان مشغول به کار بوده واین شهرستان از نظر تولید شیر رتبه اول را در استان دارا است.

وی با اشاره  به نقش و اهمیت شیر در تامین امنیت غذایی افزود؛شیر یکی از مفید ترین مواد غذایی بوده و غنی ازپروتئین،ویتامین ها و املاح معدنی نظیر کلسیم، ویتامین B12 و ریبوفلاوین است.ترکیب اصلی شیر را موادی مانند آب، پروتئین، چربی، قند لاکتوز و مواد معدنی تشکیل می دهند و از جمله فرآورده های شیر شامل؛ شیر کامل، شیر بدون چربی، شیر استاندارد شده، شیر خشک و انواع خامه، پنیر، فرآورده های تخمیری شیر مانند ماست، دوغ و ...می باشد. در بسیاری از کشورهای جهان فرآوری شیر بالاترین ظرفیت تولید را در صنایع غذایی به خود اختصاص می دهد و به خاطر ماندگاری و خواص تغذیه ای و ذائقه ای مردم، افراد می توانند از فرآوردهای مختلف آن استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید