Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

۶۴۰ میلیارد ریال غرامت خسارت وارد شده به گندم دیم در کردستان پرداخت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال غرامت خسارت وارد شده به گندم دیم طی سال زراعی گذشته در این استان پرداخت شده است.

۶۴۰ میلیارد ریال غرامت خسارت وارد شده به گندم دیم در کردستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، در سومین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اظهار داشت: براساس برنامه ابلاغی  طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سطح ۴۸۰ هزار هکتار اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون در ۲۵۸ هزار و ۳۰۱ هکتار گندم، ۳۰ هزار هکتار جو، ۱۹۵ هکتار نخود، ۵.۵ هکتار عدس، یک هزار و ۱۹۶ همتار علوفه و ۶ هکتار هم دانه‌های روغنی در دیمزارهای استان کشت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ۶۴۰ میلیارد و ۷۳۸ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۱۱ ریال غرامت محصول گندم دیم تاکنون در استان پرداخت شده و بیش از ۱۹ میلیارد غرامت باقی مانده که بزودی به حساب کشاورزان واریز می شود.

سپری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راه های عبور از کشاورزی سنتی و مرسوم و حرکت به سمت کشاورزی پایدار ، اجرای کشاورزی حفاظتی است، گفت: کشاورزان پیشرو استان چندین سال است که شخم برگرداندار را حذف کردند و به کشاورزی حفاظتی روی آوردند و همین هم باعث شده در سال های خشسکالی کمترین آسیب و کاهش عملکرد را داشته باشند.

وی بر توجه ویژه به کشت محصول جو تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه جو یکی از نهادهای مهم در حوزه دام و طیور است باید میزان سطح ابلاغی به استان اجرایی شود و همه شهرستان ها موظف اند در این رابطه تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید