Iranian Agriculture News Agency

اولین مزرعه "فیسالیس" استان قزوین نشان حد مجاز آلاینده‌ها گرفت

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولین مزرعه فیسالیس این استان به مساحت ۲ هکتار توانست نشان حد مجاز آلاینده‌ها را دریافت کند.

اولین مزرعه "فیسالیس" استان قزوین نشان حد مجاز آلاینده‌ها گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید ابیت روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود: این مزرعه در شهرستان تاکستان قرار دارد و یک شرکت بازرسی و آزمایشگاه مورد اعتماد اداره کل استاندارد استان از آن نمونه برداری کرده است.

وی اضافه کرد: نتیجه آزمایش از این مزرعه نشان داد که فیسالیس تولیدی از نظر باقیمانده سموم نیترات و فلزات سنگین در حد استاندارد تعیین شده است.

به گفته ابیت، فیسالیس یک میوه استوایی بومی آمازون است که در آفریقا و آسیا یافت می‌شود و با بافتی شبیه به گوجه فرنگی با ترکیبی از طعم‌های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه میوه مذکور منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان‍‌ها و ویتامین‌ها بوده و تقویت کننده سیستم ایمنی و بسیاری از فواید دیگر دارد، به مرور جای خود را در سبد میوه کشور باز می‌کند.

ابیت با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی این محصول و ارزآوری آن برای کشور، تصریح کرد: دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها می‌تواند راه را برای صادرات این محصول و پذیرش آن در بازارهای خارجی باز کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید