Iranian Agriculture News Agency

کاشت دانه روغنی کلزا در شهرستان ارزوئیه

محصول کلزا شهرستان از اواسط اردیبهشت ماه برداشت می شود.

کاشت دانه روغنی کلزا در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پور عبدا... سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کاشت دانه روغنی کلزا از اواسط مهرماه در شهرستان ارزوئیه آغاز وتاپایان آبان  ماه  ادامه دارد.

وی گفت:  تا کنون در سطح  250  هکتار از مزارع کشت کلزا صورت گرفته است  و ارقام کلزا کاشته شده شامل "هایولا50 ونپتون" است.

پور عبدالله با اشاره به اینکه ،میزان    2800 کیلوگرم بذر کلزا در شهرستان موجود است گفت: کشاورزان بذر مورد نیاز خود را پس از اخذ حواله از مراکز جهاد کشاورزی ازاتحادیه تعاونی روستایی استان کرمان به قیمت 85000 تومان ،دریافت می‌کنند.

وی افزود:  کاشت کلزا کاملا مکانیزه است وبا استفاده از دستگاه ریزدانه کار صورت میگیرد میزان بذر مورد نیاز در هر هکتار   5-4کیلوگرم است و در حال حاضر50دستگاه ریز دانه کار،عملیات  کاشت کلزا  در شهرستان را انجام میدهند وکارشناس پهنه با جدیت ، از کاشت تا برداشت کلزادر مزارع تحت پوشش خود نظارت دارند ودر زمینه تنظیم دستگاه کاشت و توصیه های لازم از نظر تغذیه ومبارزه با علفهای هرز وکنترل آفات وبیماریها و...را به کشاورزان آموزش می‌دهند.

گفتنی است در این شهرستان علاوه بر کشت کلزا در سطحی قریب به 2100هکتار دانه های روغنی دیگری نظیر " آفتابگردان،کنجد،پنبه "نیز کاشت می‌شود.

از مزایای کاشت کلزا، می توان به -افزایش عملکرد سایر محصولات زراعی با تناوب زراعی کاشت کلزا  و-افزایش مواد آلی وافزایش حاصلخیزی خاک اشاره کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید