Iranian Agriculture News Agency

۷۰ درصد بهره برداران کشاورزی استان اصفهان تحت پوشش بیمه نیستند

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی اصفهان گفت: ۷۰ درصد از کل بهره برداران باغی، زراعی، دامپروری، طیور این استان برابر حوادث طبیعی دارای پوشش بیمه ای نیستند.

۷۰ درصد بهره برداران کشاورزی استان اصفهان تحت پوشش بیمه نیستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مجید وارسته پور افزود : با توجه به تهدیدهایی مثل خشک‌سالی، تگرگ، سیل در بخش کشاورزی و بیماری‌ها در بخش دام و طیور نهادینه‌سازی فرهنگ بیمه برای جبران خسارت و رفع دغدغه‌های اقتصادی لازم است.

وی بیان کرد: گرایش کشاورزان برای بیمه کردن باغ‌ها و مزارع خود بسیار پایین و ضعیف است و این‌چنین وضعی بخش تولید و امنیت غذایی را دچار بحران می‌کند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی اصفهان با اشاره به نارضایتی‌هایی که در پرداخت خسارت‌ها ایجاد می‌شود، گفت: وابستگی بودجه صندوق بیمه کشاورزی به اعتبارات دولتی در این امر نقش دارد اما با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان بیمه‌ای روند پرداختی بهبودیافته است. 

وی با بیان‌ اینکه در ۲ سال گذشته صندوق بیمه کشاورزی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال به بیمه گذاران استان اصفهان خسارت پرداخت کرده است، گفت: بررسی کارشناسی پس از اتمام‌ فصل تولید محصولات کشاورزی باعث می‌شود تا پرداخت غرامت به کشاورز به سال زراعی بعدی مولکول شود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی اصفهان همچنین به نگرش‌های غلط در بین برخی از بهره‌برداران اشاره کرد و یادآور شد: بعضی بدون پرداخت حق بیمه و یا حجم کمتر از سطح کشاورزی و دام‌پروری خود خواهان خسارت هستند یا بیش از نسبت به پرداخت بیمه خواهان غرامت هستند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی اصفهان اضافه کرد: برخی از بیمه‌گذاران هم  بدون اینکه سرمایه آنان دچار خسارت شده باشد خواهان دریافت وجه هستند که چنین تصوراتی مغایر با قوانین و نیاز به فرهنگ‌سازی است.

وارسته پور با اشاره به‌پیش بینی تخفیف و پرداخت اقساطی حق بیمه کشاورزان نیز گفت: صندوق بیمه کشاورزی تخفیف برای صاحبان کسب‌وکارهای این حوزه که از فنّاوری بهره گرفته‌اند و یکپارچه‌سازی اراضی داشته‌اند، در نظر گرفته است.

 اصفهان دارا ی۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و  سالانه ۴.۶ میلیون تُن انواع محصول کشاورزی تولید می‌کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید