Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

روزانه بالغ بر 50 تن گوشت مرغ در سنندج توزیع می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر مدیریت عرضه و تقاضا اظهار داشت : دو هفته پیش که کمبود مرغ اعلام شد روزانه دویست تن مرغ کشتار و به بازار عرضه میشد که در پیک مصرف این میزان به ۹۰ تا ۷۵ تن در روز افزایش یافت.

روزانه بالغ بر 50 تن گوشت مرغ در سنندج توزیع می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، کشتارگاه طیور سنندج با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان،  مدیر کل و بازرسان تعزیرات، بازرسان سازمان صنعت معدن تجارت، و معاون دامپزشکی مورد بازدید قرار گرفت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  با تاکید بر مدیریت عرضه و تقاضا اظهار داشت : دو هفته پیش  که کمبود مرغ اعلام شد روزانه دویست تن مرغ کشتار و به بازار عرضه میشد که در پیک مصرف این میزان به ۹۰ تا ۷۵ تن در روز افزایش یافت.

محمد فرید سپری با اعلام این خبر که در صورت افزایش تولید و تامین بازار مصرف داخلی شهرستان   مازاد تولید مرغ کردستان  به استان های دیگر ارسال میشود اظهار داشت:  در حال حاضر روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ در شهر سنندج توزیع میشود که مازاد تولید با هماهنگی قرارگاه ساماندهی مرغ کشور به استان های هدف ارسال خواهد شد.

سپری  با تاکید بر عرضه کافی مرغ در سطح بازار ادامه داد: خوشبختانه در کردستان کمبود مرغ مشاهده نمی شودو  اکثر واحد‌های تولیدی ما فعال بوده که با نظارت کامل،  روزانه یکصد و سی تن مرغ تولید و بیش از ۷۵ هزار قطعه مرغ کشتار میشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از نظارت گشتهای بازرسی در سطح کشتارگاهها و مراکز تولیدی مرغ خبر داد و افزود: در بیشتر گشت‌هامسئولین سازمان جهاد کشاورزی  به‌صورت میدانی حضور داشته و  از مراکز فروش و کشتارگاه‌های مرغ و توزیع آن به‌صورت شبانه گاها بازدید میدانی داریم و از نزدیک در روند کشتار مرغ و توزیع آن با قیمت مناسب و متعادل قرار خواهیم گرفت .

وی در ادامه اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اجحاف در حق مردم استان در این زمینه ،به‌صورت قاطع و جدی در چهارچوب قانون  با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان نیز در ادامه بازدید  اظهار داشت‌: در سطح استان ۶ کشتار گاه فعال طیور داریم که تخت نظارت دامپزشکی است.

ناصر مخدوم با بیان نظارت های دقیق بر کشتارگاه ها افزود: در هر یک از کشتارگاه های استان کردستان علاوه بر مسئول فنی یکی از  کارشناسان دامپزشکی بر فرآیند ورود مرغ تا خروج آن بصورت لاشه نظارت می کنند و از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید