Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی:

کشاورزی از پیشرانهای مهم توسعه آذربایجان غربی است

ضرورت‌ توسعه شهرک های گلخانه ای در استان

استاندار آذربایجان غربی گفت: بخش  کشاورزی یکی از پیشرانهای مهم توسعه استان آذربایجان غربی است و باید از تمامی ظرفیت های استان و اعتبارات ملی برای رونق و رفع مسائل و مشکلات این بخش استفاده شود.

کشاورزی از پیشرانهای مهم توسعه آذربایجان غربی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جمع مدیران حوزه جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی و وجود منابع آبی و خاک حاصلخیز استان، اظهار کرد: مدیریت منابع آبی و تغییر الگوی کشت در تولید محصولات کشاورزی استان ضروری است. 

وی تصریح کرد: توسعه شهرک های گلخانه ای در مناطق مختلف استان، برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و افزایش درآمد پایدار برای فعالان این حوزه باید مورد توجه مسولان جهاد کشاورزی قرار گیرد. 

وی همچنین با اشاره به ضرورت احصای طرح های اولویت دار بخش کشاورزی ، بر لزوم استفاده از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح ها تاکید کرد و گفت: به روز رسانی تجهیزات واحدهای صنایع تبدیلی و حمایت از این واحد ها در استفاده از تجهیزات نوین در راستای جلوگیری از خام فروشی و بالا بردن ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید در برنامه های اولویت دار حوزه کشاورزی استان قرار گیرد. 

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: زمینه برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان در حوزه کشاورزی و به ویژه صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات مهم و استراتژیک استان فراهم است و در این زمینه بانک های عامل استان باید همکاری های لازم را داشته باشند و منابع استانی بانک ها در داخل همین استان هزینه شود. 

معتمدیان ادامه داد: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی نیازمند مدیرانی با روحیه انقلابی ، جهادی و کار شبانه روزی هستیم. 

وی با اشاره به تشکیل کمیته دائمی مدیریت سیب استان در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، بر برگزاری منسجم و هدفمند جلسات این کمیته، تاکید کرد و گفت: تمام مسائل و مشکلات محصول سیب استان در این کمیته بررسی و مدیریت می شود. 

وی همچنین با شاره به هم مرز بودن آذربایجان غربی با سه کشورخارجی، خواستار مطالعه و بررسی زمینه فعالیتهای فراسرزمینی و همکاری های دوجانبه در حوزه کشاورزی با کشورهای همسایه شد. 

وی همچنین به ظرفیت های بازارهای خارجی برای جذب و صادرات محصولات تولیدی استان نیز پرداخت و گفت: از تمام ظرفیت های رایزنان اقتصادی سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشور های مختلف دنیا و اعزام هیات های تجاری و اقتصادی به خارج از کشور و بازارهای هدف باید استفاده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید